Logo VARAgids
Alles over tv, series, films en podcasts

VARAgids contact

De bezorging van de VARAgids is deze periode minder goed dan u gewend bent. PostNL heeft moeite om alle tijdschriften (en dus ook tv-gidsen zoals de VARAgids) op tijd op de juiste plek te bezorgen. Het postbedrijf wijt dit aan veranderingen in de organisatie en aan een tekort aan personeel. Wij doen intussen alles om de VARAgids op tijd bij u te krijgen; we hopen op uw begrip en geduld.

Wij staan voor u klaar met al uw vragen. U kunt ons bereiken via:

Telefoon
0900-0123 (0ct/pm extra)
Op werkdagen tussen 09:00 - 17:00 uur. 

E-mail
contact@varagids.nl
Wij verwerken mails op volgorde van binnenkomst. U ontvangt zo snel mogelijk antwoord van ons.

Postadres
Postbus 175
1200 AD Hilversum

Bezoekadres
Wim T. Schippersplein 3 (Media Park)
1217 WD Hilversum

Hoofdredacteur/uitgever
Roy van Vilsteren
(roy.van.vilsteren@bnnvara.nl)

Veelgestelde vragen

Staat uw vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op. U vindt onze contactgegevens bovenaan deze pagina. 

Bezorging

De VARAgids wordt uiterlijk woensdag voor ingangsdatum bij onze abonnees bezorgd. De VARAgids niet óf beschadigd ontvangen? Geef dit direct aan ons door! Wij sturen dan zo snel als mogelijk – en uiteraard kosteloos – nogmaals de VARAgids.
U ontvangt de VARAgids uiterlijk de woensdag voor de ingangsdatum van de gids. Heeft u geen gids ontvangen? Vraag hier kosteloos een nazending aan. 
U kunt een nazending aanvragen bij onze Publieks- en Ledenservice. Heeft u de nazending aangevraagd voor 17:00 uur? Wij bieden de nazending dezelfde werkdag aan bij PostNL, anders gaat deze pas de eerstvolgende werkdag met de post mee.
Het is mogelijk om de VARAgids tijdelijk op een ander adres in Nederland te laten bezorgen. Wij willen dit, in verband met het drukproces, wel minimaal twee weken van te voren weten.
Het is mogelijk om de verzending van de VARAgids tijdelijk te stoppen. Wij willen dit wel, in verband met het drukproces, minimaal twee weken van te voren weten. Neem contact met ons op. U vindt onze contactgegevens bovenaan deze pagina. 

Abonnement

Ga naar onze website en kies uw abonnement of neem contact op met onze afdeling Ledenservice.
Wij hebben het relatienummer bevestigd per brief of per e-mail. U kunt uw relatienummer (Relnr) vinden op de voorkant van de VARAgids; net boven de adresgegevens. Is uw relatienummer niet bekend of te vinden? Neem dan contact op met de afdeling Ledenservice, wij helpen u graag verder.
Een verhuizing of bijvoorbeeld een naamswijziging doorgeven? Doe dit direct zelf via het BNNVARA-account. Ga naar mijn.bnnvara.nl en log in. Of neem contact op met de medewerkers van onze Ledenservice om uw wijziging door te geven.
Een account aanmaken op VARAgids.nl zorgt ervoor dat u voortaan eenvoudiger deelneemt aan winacties, u uw gegevens centraal kunt beheren en wijzigingen kunt doorgeven. Verhuist u bijvoorbeeld, of ontvangt u de VARAgids tijdelijk graag op een ander adres, dan is dat zo doorgegeven. Daarnaast vraagt u makkeliijk een nazending van de VARAgids aan, meldt u zich af en aan voor nieuwsbrieven en is uw contact met ons inzichtelijk. Hier leggen wij uit hoe u een account kunt aanmaken. 
Het is mogelijk om de VARAgids in het buitenland te ontvangen, zolang je woonachtig bent in de EU.

De abonnementsprijs voor het ontvangen van de VARAgids in het buitenland bedraagt € 250,00 per kalenderjaar, inclusief de kosten voor verzending van de VARAgids in de EU.

Interesse in een abonnement in het buitenland? Neem contact op met de afdeling Ledenservice. Wij zijn elke werkdag, tijdens kantooruren, bereikbaar via +31 88 6766 666 – vraag naar de afdeling Ledenservice.

Betalen en tarieven

De betaling van uw abonnement moet vóórdat de nieuwe abonnementsperiode ingaat voldaan zijn.
Als u een automatische machtiging hebt afgegeven voor betaling, dan zullen wij circa zeven dagen voor aanvang van de nieuwe abonnementsperiode het bedrag incasseren van het door u opgegeven rekeningnummer. De factuur ontvangt u ongeveer twee weken voor de nieuwe abonnementsperiode.
De reguliere abonnementstarieven in 2024 zijn:
Betaling per jaar: Automatische incasso: €78,00
Betaling per half jaar: Automatische incasso €39,50
Betaling per kwartaal: Automatische incasso €20,00

De reguliere abonnementstarieven in 2025 zijn:
Betaling per jaar: Automatische incasso: €81,00
Betaling per half jaar: Automatische incasso €41,50
Betaling per kwartaal: Automatische incasso €21,25
U ontvangt uw factuur per e-mail of per brief. Er zijn drie verschillende manieren waarop betaling van deze factuur mogelijk is:

- Door een overboeking via internet- of mobiel bankieren
- Door de QR-code in de factuur met een tablet of smartphone te scannen
- Liever zorgeloos betaalgemak? Kies dan voor automatische incasso. Neem hiervoor contact op met onze afdeling Publieks- en Ledenservice via contact@bnnvara.nl of 0900-0123.

Opzeggen

Het snelst regelt u dit door telefonisch contact op te nemen met de medewerkers van onze afdeling Ledenservice, maar u kunt ons ook mailen. De contactgegevens staan bovenaan deze pagina.
Een abonnement voor onbepaalde tijd is op ieder moment opzegbaar met een opzegtermijn van één maand. Het opzeggen van een actieabonnement kan tot uiterlijk een maand voor het einde van de actieperiode. Een actieabonnement kan niet tussentijds gestopt worden.

De gids

De VARAgids is ook los in verschillende winkels te koop. U vindt de gids bij Bruna, Primera, supermarkten en overige tabaks- en gemakswinkels
U kunt de VARAgids digitaal lezen. Download de VARAgids-app. Gratis voor abonnees.
- Heeft u een Android-toestoel? Klik hier om de App te downloaden voor Android
- Heeft u een Apple-toestel? Klik hier om de App te downloaden voor Apple
Heeft u de VARAgids-app nog niet eerder gebruikt? Kijk hier hoe het werkt.
De VARAgids kan bijgesloten reclame-uitingen bevatten. Bedrijven adverteren ook in of bij de VARAgids. Met de gids hebben we een commerciële doelstelling en met de opbrengst van advertenties in de VARAgids óf als bijlage kunnen wij de abonnementskosten voor onze abonnees zo laag mogelijk houden en financierden we bijvoorbeeld deels de serie De Strijd, over de geschiedenis van de arbeidersbeweging.  Wanneer u geen prijs stelt op reclamebijlagen, dan kunt u dit aan ons doorgeven aan de medewerkers van onze afdeling Ledenservice.

VARAgids en BNNVARA

BNNVARA Hoe zit dat?
De VARAgids is het officieel weekblad van Omroepvereniging BNNVARA. VARAgids is een los merk van BNNVARA. Abonnees van de VARAgids ontvangen de gids thuis. Daarnaast is de VARAgids ook los in de winkel te koop.

De programma’s van BNNVARA worden sinds 24 augustus 2017 uitgezonden onder de vlag van het merk BNNVARA. Niet meer in de oude hokjes, maar overal dwars doorheen als één uitgesproken mediamerk. Bij BNNVARA maken we ons hard voor een vrije en sociaal rechtvaardige samenleving waarin iedereen mag meedoen. Met de energie, lef en humor die je gewend bent. En met de programma’s en presentatoren die bij ons passen. We maken programma’s als BOOS, Kassa, Floortje Naar Het Einde Van De Wereld, Zembla, 3 op Reis, Op1 en First Dates.

De verkozen leden die de leden van BNNVARA vertegenwoordigen, werken actief mee aan de koers van de omroep. Sinds 1 september 2018 gebeurt dit vanuit een gezamenlijke Ledenraad BNNVARA. Daardoor kunnen we onze leden nog beter kunnen betrekken bij alles wat BNNVARA maakt. De Ledenraad BNNVARA ziet erop toe dat de waarden van BNN en VARA geborgd zijn en blijven binnen BNNVARA. Vertaald naar nu natuurlijk, want stilstaan is geen optie. Nooit geweest ook. De maatschappelijke mediaorganisatie BNNVARA wil een breed publiek informeren, raken, amuseren en aan het denken zetten. Vanuit onze betrokkenheid en met een positief kritische blik blijven we het publieke debat stimuleren.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Ontvang elke werkdag de beste kijktips met de Avondeditie-nieuwsbrief

BNNVARA LogoWij zijn voor