YG Future Strategy Office S01: humor uit de K-popwereld
• 06-10-2018
• leestijd 2 minuten
K-pop ster Seungri geeft leiding aan een afdeling met de buitenbeentjes van YG Entertainment.
YG Entertainment is één van de grootste mediabedrijven in Zuid-Korea en vertegenwoordigt veel bekende K-pop artiesten. Ze groeiden explosief toen BIGBANG populair werd. In recente jaren heeft het bedrijf ook te maken gehad met (media)schandalen, zoals drugsgebruik van artiesten. Met deze sitcom, die mede door het bedrijf is geproduceerd, lijkt YG Entertainment geheimen en mysteries bespreekbaar te maken.
YG Future Strategy Office draait om Seungri, één van de leden van de meest bekende K-pop groep BIGBANG. In de serie moet hij, om weer het vertrouwen van de directeur terug te winnen, als consultant werken voor de Future Strategy Office van YG Entertainment. De afdeling, die in een ander gebouw zit dan het hoofdkantoor, bestaat uit werknemers die daarheen zijn verbannen. Zelf denken ze echter dat ze zijn gepromoveerd in hun functie.
Seungri en zijn team van buitenbeetjes proberen allerlei marketingstrategieën te bedenken waardoor de toekomst van YG Entertainment gegarandeerd blijft. En waardoor Seungri weer in het reine komt met directeur Yang Hyun-suk. Hierdoor ontstaan grappige situaties die in essentie ook vaak het controversiële verleden van het bedrijf aansnijden. Zo is er een aflevering waarin benadrukt wordt dat het bedrijf ‘schoon’ is, letterlijk en figuurlijk. Ook spelen zij in op het publieke verlangen om te weten hoe de cafeteria van YG Entertainment eruit ziet.
In de serie zijn veel cameos van sterren uit de K-popwereld, onder anderen BlackPink, iKON, WINNER. Ook Yoo Byung-jae (bekend van SNL Korea en zijn Netflix-special Too Much Information) en Lee Jae-jin (uit de boyband Sechkies) zijn te zien in de serie.
YG Future Strategy Office, vanaf 5 oktober op Netflix