Rel: EenVandaag vs. NPO
21-06-2016
• leestijd 1 minuten
Mediaoverzicht 21 juni: EenVandaag heeft een promotiefilmpje gemaakt waar de directie van de NPO niet zo blij mee is.
Mediarelletje:
EenVandaag maakte een promotiefilmpje met de portee dat ze – in tegenstelling tot
Pauw ,
De Wereld Draait Door en
Goedemorgen Nederland – wél gewoon doorgaan deze zomer. Het filmpje werd één keer uitgezonden. ‘De NPO zou op haar teentjes zijn getrapt. Het overkoepelende orgaan van de publieke omroep kreeg de afgelopen weken veel kritiek te verduren over de lange zomerstop. Het
EenVandaag -filmpje zou aanvoelen als een sneer,’
schrijft Algemeen Dagblad. Het spotje is nooit meer uitgezonden.
De VARAgids schoof aan bij Arjan Erkel , die in 2002 bekend werd omdat hij werd gegijzeld door moslimrebellen – binnenkort komt hij met een tv-programma over buitenlandse gevangenissen. De
VARAgids volgde hem bij zijn huidige werk: het geven van inspiratielezingen à 2250 euro. ‘Vandaag zijn het er drie, dus dan geef je wat korting.’
NRC Handelsblad duikt in de handel met social media-accounts. Het businessmodel: je koopt een account voor honderd euro van een tiener die een fanschare heeft opgebouwd bij een bepaalde doelgroep, en verkoopt deze aan een commerciële partij die dezelfde doelgroep wil aanspreken. ‘Het mag niet en als we erachter komen dat dit gebeurt, dan treden we op door de pagina te verwijderen,’ aldus een woordvoerder van Facebook.