Wehkamp start op korte termijn met geld vragen voor het terugsturen van artikelen. Het online warenhuis gaat daar 50 eurocent per bestelling voor rekenen, kondigt topman Graham Harris vandaag in het AD.
Een precieze datum is er nog niet, maar volgens Harris is invoering van retourkosten "een kwestie van maanden."
Wehkamp ontvangt naar eigen zeggen veel retourzendingen van klanten. De retourafdeling ontvangt dagelijks 50.000 retourartikelen, aldus Harris.
De webwinkel hoopt dat die stapel kleiner wordt als klanten moeten betalen voor het terugsturen van bestellingen die niet bevallen. Mocht 50 eurocent niet afdoende helpen dan kan dat bedrag nog worden verhoogd, aldus de Wehkamp-CEO.
Volgens Harris zijn de 0,50 euro overigens niet kostendekkend. Een retourartikel verwerken kost Wehkkamp 2 euro. Vooral kleding wordt vaak weer teruggestuurd door klanten, die soms drie of vier kledingstukken bestellen in verschillende maten om zo de juiste maat te vinden. "Het aantal retourartikelen van klanten is soms shocking", aldus de Wehkamp-topman in het AD.
Thema's:
Heb je een vraag, suggestie of wil je gewoon iets kwijt? Dat kan hier. Lees onze spelregels.
Laten ze gewoon per klant in het systeem kijken , wordt er meer retour gestuurd dan dat er gehouden wordt dan bijdrage aan porto kosten 🤷♀️
Heel goed, van mij mogen het de werkelijke portokosten zijn, bij spijtaankopen. De verdere (be)handelingskosten blijven uiteraard voor de verkoper, mits de klant zorgvuldig, zoals je ook in een winkel zou doen, is omgegaan.
Als ze nu de goede maten sturen en geen Chinese of Turkse maten word ook minder retour gestuurd sommige zijn gewoon veel te klein of te groot kan de klant toch ook niks aan doen
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!