Kassa

JD Sports op vingers getikt door ACM over levertijden

05-07-2021
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
149 keer bekeken
  •  
sportschoenen sportkleding 930 x 310
JD Sports gaat voortaan reële levertijden van artikelen vermelden. Ook belooft de webshop om voor goede bereikbaarheid van zijn klantenservice te zorgen. De webwinkel in sportartikelen belooft beterschap nadat de Autoriteit Consument & Markt (ACM) het bedrijf had aangesproken.
Toerzichthouder ACM ontving tussen december 2020 en februari 2021 veel klachten van consumenten over de slechte dienstverlening van JD Sports. Consumenten meldden dat hun product niet of veel later geleverd werd dan beloofd en dat de klantenservice onbereikbaar was. Ook hield het bedrijf zijn klanten niet goed op de hoogte van de status van hun bestelling.

Webshop past werkwijze aan

Inmiddels heeft JD Sports zijn werkwijze op deze punten aangepast, aldus de ACM. De toezichthouder zal het bedrijf de komende tijd blijven volgen, onder andere via meldingen bij ACM ConsuWijzer.

JD Sports levert nu veel bestellingen direct vanuit de Nederlandse winkels. Zo hoeven de bestellingen niet meer uit het depot in het Verenigd Koninkrijk te komen. Dit moet ervoor zorgen dat bestellingen binnen de beloofde levertijd worden bezorgd.
Delen:

Praat mee

Heb je een vraag, suggestie of wil je gewoon iets kwijt? Dat kan hier. Lees onze spelregels.

avatar

Reacties (1)

Raychris
Raychris9 jul. 2021 - 20:15

JD sport mij vrouw heb schoenen bestelt al in april en ze heb ze nog niet pakkeer gemaild met ze en via Facebook maar krijg geen antwoord waarom we ons geld of schoenen niet krijgen

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!