Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Jaaroverzicht | Top 10: dit zijn de meest bekeken onderwerpen van 2020

23-12-2020
Foto1
Traditiegetrouw blikken we elk jaar terug op Kassa's meest bekeken fragmenten. We zetten de top 10 van 2020 voor je op een rij!

1. Spatschermen binnenkort verboden

Tegenwoordig zie je ze steeds meer in het straatbeeld: spatschermen. Bij de bakker, in de winkel of in het ziekenhuis dragen personeelsleden vaak deze plastic schermen in plaats van een mondkapje. Dit is binnenkort echter verleden tijd: als de mondkapjesplicht ingaat, uiterlijk op 1 december, mag je in publieke binnenruimtes niet langer alleen een spatscherm dragen. Bekijk hieronder het fragment en lees het bijbehorende artikel hier.

2. Veel mondkapjes voor consumenten houden virusdeeltjes niet tegen

Kassa laat zien dat veel mondmaskers voor consumenten in veel gevallen slechts schijnveiligheid bieden. We lieten zeven mondkapjes testen door een team van wetenschappers van de TU delft. Een medisch masker, waarvan het ministerie van VWS niet wil dat consumenten het kopen, kwam als beste uit de test. Bekijk hieronder het fragment en lees het bijbehorende artikel hier.

3. Technisch Leven | Tips over WhatsApp

Tech-expert Jurjen behandelt samen met Meta en Dries vragen omtrent technologie. In aflevering 1 legt Jurjen uit hoe je WhatsApp-meldingen kunt wijzigen en leesbewijzen kunt uitschakelen. Bekijk hieronder de video en bekijk hier alle video’s van Technisch Leven.

4. Technisch Leven | Tips over anoniem internetten

Tech-expert Jurjen behandelt samen met Meta en Dries vragen omtrent technologie. In aflevering 4 legt Jurjen uit hoe je anoniem over het internet kunt surfen. Bekijk hieronder de video en bekijk hier alle video’s van Technisch Leven.

5. Voorkom rug-, nek- en schouderklachten

Manueel- en fysiotherapeut Thomas Mulder deelt praktische oefeningen zodat jij rug-, schouder- en nekklachten kunt voorkomen. Bekijk hieronder de video.

6. Kassa Coronajournaal | 30 maart

Elke dag beantwoorden huisartsen Jako Burgers en Mark Pul belangrijke consumentenvragen met betrekking tot het coronavirus. Bekijk hieronder de video en lees hier de gestelde vragen van Kassa-kijkers

7. Mi Kassa es su Kassa | Aflevering 2

Kassa is er voor jou, ook tijdens de coronacrisis! Daarom elke dinsdag en donderdag een kersverse show mét een vrolijk randje vanuit de woonkamer van Amber. Want: “Mi Kassa es su Kassa!” Bekijk hieronder de video.

8. Coronamaatregelen in supermarkt aan de laars gelapt

Het bezorgen van boodschappen is tijdens de coronapandemie explosief gestegen. Maar we gaan ook nog fysiek naar de supermarkt. En niet iedereen houdt zich daar aan de regels die er zijn voor de veiligheid van zowel de klanten als het personeel. Bijzonder frustrerend voor degenen die zich wel netjes gedragen. Bekijk hieronder het fragment en lees het bijbehorende artikel hier.

Technisch Leven | Tips tegen phishing

Tech-expert Jurjen behandelt samen met Meta en Dries vragen omtrent technologie. In aflevering 3 legt Jurjen uit wat phishingmails zijn en hoe je ze kunt herkennen. Bekijk hieronder de video en bekijk hier alle video’s van Technisch Leven.

Kassa Coronajournaal | 8 april

Elke dag beantwoordt huisarts Jako Burgers belangrijke consumentenvragen met betrekking tot het coronavirus. Bekijk hieronder de video en lees hier de gestelde vragen van Kassa-kijkers.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!