© Pixabay
Een ‘Geld lenen kost geld’-achtige waarschuwing, maar dan voor vlees- en vliegreclames. Dat is één van de stappen die het adverterende bedrijfsleven volgens Trouw wil nemen, nu de druk toeneemt om reclames van vervuilende producten te verbieden.
De Bond voor Adverteerders (BvA), die onder meer Shell, KLM, Schiphol, Albert Heijn en Jumbo vertegenwoordigt, is tegen het verbieden van ‘vervuilende’ reclames. In plaats daarvan stelt het zelf een aantal maatregelen voor. Eén daarvan is een waarschuwing bij reclames voor klimaatbelastende producten en diensten.
Daarnaast willen de bedrijven meer gaan inzetten op reclames die juist tot duurzame keuzes verleiden. Ook werkt de Reclame Code Commissie, een zelfregulerend orgaan van de adverteerderswereld, aan strengere richtlijnen die greenwashing moeten voorkomen bij bijvoorbeeld luchtvaartreclames.
Bron: Trouw
Meer over:
reclameHeb je een vraag, suggestie of wil je gewoon iets kwijt? Dat kan hier. Lees onze spelregels.
Zelf erger ik me aan alle reclames. Dus graag alle reclames verbieden. Vleesreclames verbieden, waarom? Mensen zijn omnivoren, dus vlees op zijn tijd hoort daarbij. Koeien hebben 2 super eigenschappen: 1. Ze zetten waardeloos gras (dat groeit toevallig al milenia lang in Nederland) om in melk. 2. Ze zetten waardeloos gra om in vlees. Dit heeft met zin doordrijven te maken, niet met verstandige beslissingen.
Maandag, woensdag en vrijdag versturen wij je alle informatie uit de radio en tv-uitzending en het laatste internetnieuws.