Een vruchtbaarheidsarts besluit zichzelf te insemineren in geestige Deense dramedy.
De 37-jarige vruchtbaarheidsarts Nana (Josephine Park) voelde zich nooit voorbestemd om moeder te worden. Misschien wel omdat ze in haar praktijk – waar ze ivf-behandelingen uitvoert – ziet welke problemen het moederschap met zich meebrengt. En misschien ook wel omdat ze het al die jaren voor zich uit heeft geschoven, in de hoop dat ze de man van haar dromen zou ontmoeten. Als ze ontdekt dat ze niet lang meer heeft om zwanger te worden, dan begint ze ineens te twijfelen aan haar toekomst. Ze schat dat ze nog zo’n zes maanden heeft om een perfecte match te vinden.
Er zit dus een behoorlijke druk op de ketel, en het komt niet als een verrassing dat Nana enkele dagen later al in een dronken bui besluit zichzelf in de praktijk – al hannesend met spuiten - te insemineren met het sperma van een vreemde. Ze is overstag: ze moet en zal zwanger worden. Hoewel ze een dag later alweer naar een apotheek struint om een morning-afterpil te kopen. De apotheker wijst Nana er echter op dat die pil niet altijd werkt. Even later blijkt dan ook dat ze zwanger is. Tegelijkertijd vermoedt Nana’s baas dat er iemand midden in de nacht in de praktijk is geweest: was het een dief?
Onze nieuwsbrief ontvangen? Iedere vrijdag de nieuwste series en films in je inbox! Meld je hier aan.
Nana reageert ad-rem: ‘Natuurlijk steelt niemand sperma.’ Maar dat Nana het wel heeft gedaan zal gaandeweg natuurlijk ook zichtbaar worden, of ze moet haar uiterste best doen om haar buik te verhullen. Hoewel in haar blik de twijfel nog steeds overheerst: wil ze haar zwangerschap voortzetten? Dat is eveneens te zien tijdens cliëntengesprekken waarin Nana bijna jaloers is op vrouwen die vastberaden zijn. Actrice Park is in die zin geknipt voor de rol van een vrouw die door een spontante actie nu een keuze moet maken. Nana staat natuurlijk symbool voor al die vrouwen die met dergelijke dilemma’s worstelen. Hoewel voor Nana de verleiding – met al die hulpmiddelen binnen handbereik – natuurlijk een stuk groter is – dat is een geestig gevonden invalshoek voor een dramedy.