Webwinkels konden kerstdrukte niet aan
10-01-2014
• leestijd 1 minuten
In de laatste maand van 2013 hebben internetwinkels zo´n 500.000 bestellingen te laat bezorgd. Rond de kerstdagen ontstonden de grootste problemen. Van alle klanten meldde één op de tien aan marktonderzoeker Q&A Research & Consultancy dat zij hun bestellingen pas na Kerstmis hadden ontvangen.
Sinterklaas en kerst
Naar aanleiding van het onderzoek van Q&A gaf 9 procent van de ondervraagden aan problemen te hebben gehad met het ontvangen van cadeaus rond Kerstmis. In 2012 was dit nog 7 procent. De webwinkels deden het beter met Sinterklaas. In 2013 kwam ongeveer 4 procent van de bestellingen te laat, in 2012 was dat nog 6,5 procent.
Problemen
In totaal konden door de schuld van de webwinkels met Sinterklaas en kerst ruim 500.000 bestellingen niet op tijd worden geleverd. Daarnaast kwamen ruim 200.000 pakketjes te laat door de schuld van de consument zelf, doordat hij te laat had besteld, aldus Q&A
Kassa/NOS