We zijn al vele jaren aangesloten bij Eneco en kregen, ook al weer jaren geleden, gratis op hun advies een Toon met een betaald abonnement op de servicemogelijkheden. Afgelopen vrijdag stopte de verwarming, waarop ik Eneco storingsdienst belde en kreeg te horen dat een monteur zou bellen en de storing zaterdag verholpen zou worden. Zaterdag nog eens gebeld want er was nog niet gebeld en ook nog eens het actuele nummer doorgegeven. Daarbij ook doorgegeven, dat het scherm van Toon zwart bleef. Een paar uur later nog eens gebeld om dat er nog steeds geen monteur belde. Hierna belde een monteur, dat hij maandagmorgen zou komen want hij kon toch niets doen zonder installatiecode. Dus dat zou een weekend in de kou worden. Nog maar eens gebeld met Eneco, waarna ik teruggebeld werd door de leidinggevende van de monteur, dat het echt niet kon voor maandagmorgen omdat er niet eerder een installatiecode beschikbaar was. Via een kennis een "mannetje" laten komen, die enkele draden kortsloot, zodat ik beneden in de kamer de kachel handmatig kon bedienen door ook daar de draden al dan niet met elkaar te verbinden. Maandagmorgen stond de monteur al vroeg op de stoep en verwisselde eenvoudig de voedingsunit van Toon waarbij geen installatiecode vereist was. Kosten: 75 euro en materiaal, die Eneco in rekening gaat brengen. Kosten "mannetje" 50 euro. Eneco schuift verder alle verantwoordelijkheid omtrent de Toon af.
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!