Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Veel onvrede over afhandeling klachten

14-07-2011
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
boosheid_goed_groot.jpg
Ruim de helft van de Nederlanders had het afgelopen jaar een klacht over een product, dienst of bedrijf. Dat blijkt uit een enquête van de Consumentenbond. De bond stelde deze vraag aan 3032 deelnemers. Van het aantal mensen dat een klacht indiende, is 61 procent ontevreden tot zeer ontevreden over de afhandeling daarvan.
Consument voelt zich niet serieus genomen
Consumenten voelen zich bij het afhandelen van de klachten vaak niet serieus genomen. Daarnaast zijn ook de lange afhandelingsduur, de aangeboden oplossing en het niet nakomen van afspraken grote ergernissen.
Veel pogingen nodig
Om een klacht goed behandeld te krijgen, heeft 54 procent van het aantal ondervraagden meer dan drie pogingen moeten doen. Bij 30 procent moest de consument vijf of meer keren contact zoeken.
Deel uw goede en slechte ervaringen
Deze maand roept de Consumentenbond mensen op hun slechte, maar ook goede ervaringen met een klachtenbehandeling te melden op zijn site. Bedrijven waarover veel klachten binnenkomen, zullen daarop worden aangesproken door de bond. ANP
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!