Sfeerfoto van Kassa
Kassa
Kassa

Iedere zaterdag 19.05 uur op NPO1

Het consumentenplatform van BNNVARA met Vraag & Beantwoord, dossiers en het laatste nieuws. Bekijk actuele onderwerpen en uitzending gemist online!
Kassa

Online bankieren: staat snelheid of veiligheid voorop?

8 mei 2021
  •  
leestijd 5 minuten
  •  
8807 keer bekeken
  •  
Criminelen beroven steeds vaker jou in plaats van de bank. Ze sluipen via frauduleuze trucs digitaal met je mee naar binnen en soms ligt je spaargeld dan voor het grijpen. Waarom beschermen banken hun klanten niet beter?
Frans kreeg onlangs de schrik van zijn leven. De bank vertelde hem dat er voor 45.000 euro aan juwelen was afgerekend met zijn rekening, en er ook 330 euro gepind was bij een geldautomaat. Frans wist van niets. Een week eerder had hij een e-mail gekregen uit naam van zijn bank ABN AMRO, dat hij zijn gegevens moest controleren. Een verzoek dat vaker vanuit banken naar hun klanten wordt gestuurd. Achteraf is gebleken dat het een phishing mail betrof; Frans dacht in te loggen bij de bank maar ondertussen kon de crimineel waarschijnlijk op het echte account van Frans bij de bank inloggen. Daar kon de crimineel een nieuw postadres toevoegen en een nieuwe pinpas aanvragen op naam van Frans, op het nieuwe adres. De crimineel kon zélf de limiet die Frans had ingesteld voor betalingen – nooit meer dan 1500 euro kunnen afrekenen- ook zélf verhogen naar 45.000 euro. Dit was mogelijk omdat ABN AMRO in haar instellingen de mogelijkheid biedt om de limiet te verhogen naar 50.000 euro. Frans geeft aan geen waarschuwing van de bank te hebben ontvangen dat er een nieuw adres is toegevoegd en dat er op dat adres een nieuwe pinpas werd aangevraagd.

ABN AMRO 'betreurt schade klant'

Nadat Kassa contact opneemt met ABN AMRO krijgt Frans het gestolen geld de volgende ochtend ineens op zijn rekening teruggestort. Het blijft hem echter onduidelijk hoe dit precies heeft kunnen gebeuren en waarom hij geen sms of email heeft gekregen van de bank om deze wijzigingen eerst te verifiëren. Ook blijf onduidelijk wat de bank eraan doet om dit voor andere klanten tegen te gaan. ABN AMRO zegt het te betreuren dat de klant schade heeft geleden als gevolg van phishing. De volledige reactie van de bank lees je hier.

Afhankelijk van de bank

Het blijkt steeds lastiger om neppe en echte berichten van elkaar te kunnen onderscheiden. Ook een frauduleuze website kan een groen veiligheidsslotje bevatten, en ook een crimineel kan bellen met het echte telefoonnummer van de bank. Het lijkt dus steeds meer zaak dat, in een tijd waarbij specialistische kennis nodig is voor consumenten om nooit in een vorm van fraude te kunnen trappen, voor bankklanten de schade zoveel mogelijk beperkt kan blijven. En dat blijkt niet altijd het geval. Je bent als klant afhankelijk van de instellingen van de bank voor online bankieren, en uit onderzoek van Kassa blijkt dat die er niet altijd op gericht zijn om het risico voor de klant zo laag mogelijk te houden. Ook blijkt het soms onmogelijk om meer veiligheidsmaatregelen te realiseren als je dat zou willen, omdat de bank dit technisch niet mogelijk maakt. De Betaalvereniging Nederland, brancheclub van de banken, wilde niet bij Kassa in de uitzending reageren. In een reactie op camera stelt de woordvoerder dat banken het mogelijk maken om limieten te kiezen die aan jouw voorkeuren voldoen en je een bank kunt kiezen die het beste bij je past.

Microsoftscam

Yvonne verloor in 2019 haar spaargeld van 25.000 euro omdat zij de dupe werd van helpdeskfraude, de zogeheten Microsoftscam. Ook de naaste van Victor verloor in 2017 door dezelfde soort scam 30.000 euro. Achteraf bleek voor Yvonne dat door haar bank, de ASN, de standaardlimiet bij gebruik van haar Digipas op 25.000 euro was bepaald. In het geval van de naaste van Victor bleek achteraf dat bij haar bank, de ING, het daglimiet binnen een kwartier naar het maximum omhooggeschoven kon worden door de crimineel. Hierdoor kon ineens 30.000 euro worden gestolen. Victor heeft dit ‘zwakke punt’ van de makkelijk te verhogen daglimiet steeds opnieuw bij ING en zelfs bij het Kifid onder de aandacht gebracht, maar werd afgewezen.
In november 2020 ziet hij ineens dat ING door de enorme schade van ING-klanten door spoofing dit punt aanpast, en de wachttijd voor het verhogen van de limiet voor overboekingen naar 4 uur vertraagt, precies zoals Victor steeds had betoogd. Yvonne geeft aan nooit te hebben gewild dat ze standaard 25.000 euro kon overmaken, maar zou dit bedrag lager hebben willen hebben. Volgens ASN had Yvonne dit moeten weten omdat in de voorwaarden die de klant krijgt is opgenomen dat het daglimiet van de Digipas 25.000 euro is. Daar staat echter niet dat de standaard limiet 25.000 euro is, door de bank bepaald. Onlangs heeft de bank overigens de standaard limiet wel naar beneden bijgesteld, naar 5000 euro. ASN blijft erbij dat ze het heel treurig vinden maar Yvonne niet gaan vergoeden, volgens ASN heeft ze zelf de overboeking bevestigd met gebruik van haar Digipas. De volledige reactie van ASN bank lees je hier. Ook ING betreurt de situatie van de naaste van Victor, maar blijft ook bij haar eerdere afwijzing. De reactie van ING lees je hier.

Standaard 250.000 euro

Kassa belde naar de klantenservice van een paar banken om te vragen om meer beveiliging op de online bankieren rekening dan nu is ingesteld, en dat bleek lastig. Bij de klantenservice van Rabobank blijkt dat je zelf de limiet voor overboeken zo laag kunt zetten als je wil, maar na doorvragen blijkt dat dit de limiet per overboeking betreft, en de werkelijke limiet is dan eigenlijk het saldo dat op de rekening staat want je kunt volgens de medewerker het ingestelde bedrag blijven overmaken net zo lang tot de rekening leeg is. Aan de telefoon met ABN AMRO blijkt dat de standaard limiet zodra het e.dentifier apparaat gebruikt wordt door de bank is ingesteld op 250.000 euro, en dat dit ook níet lager te zetten is door de klant. De ING-klantenservice geeft aan dat onze vraag om bij online bankieren de spaarrekening los te kunnen koppelen van de betaalrekening er niet is.

Maximale schade

Michel van Eeten, hoogleraar Cybersecurity aan de TU Delft, legt uit dat uit onderzoeken naar het gedrag van mensen blijkt dat 99% van hen met de standaard instellingen werkt. Het is in het geval van instellingen bij Internetbankieren dan van belang dat deze zo zijn ingesteld dat ze het risico voor de klant beperken, op het moment dat er fraude plaatsvindt. De crimineel kan op dat moment vaak namelijk óók bij die instellingen, en dan wil je die liever in beton gegoten hebben om een voor jou gewenst bedrag, zodat de crimineel er niet zelf mee aan de haal kan gaan.
Van Eeten: “Natuurlijk mag je van mensen vragen verantwoordelijkheid te nemen, maar die verantwoordelijkheid nemen gaat voor heel veel mensen niet lukken op de manier die de bank veronderstelt, namelijk alle vormen van fraude allemaal in de smiezen hebben en begrijpen hoe dat werkt en me daardoor bescherm”. Volgens Van Eeten is het belangrijk om te beseffen dat als je een keer onbewust in fraude trapt “het niet zo kan zijn dat je direct aan maximale schade blootgesteld bent. En dat is nu helaas wel zo. En daar zou je in de beveiliging een oplossing voor moeten bieden, dat het maken van fouten minder drastische gevolgen heeft.” 

Praat mee

Heb je een vraag, suggestie of wil je gewoon iets kwijt? Dat kan hier. Lees onze spelregels.

avatar

Reacties (23)

Wouter1441
Wouter144111 mei 2021 - 18:55

Zo'n betaallimiet zou inderdaad niet in zo'n korte tijd zo enorm hoog naar boven moeten kunnen worden aangepast. Voor de gemiddelde burger hoeft dat volgens mij helemaal niet.
Ik vind het nogal wat. Tegenwoordig kun je als crimineel met wat hacken en social engineering veel te makkelijk zoveel geld (!) in een paar klappen wegsluizen van bankrekeningen.. Lijkt mij toch wel opvallen ook.
Uit voorzorg ga ik nu mijn hard verdiende spaarcentjes gedeeltelijk op een aparte bankrekening bij een andere bank zetten. Dat verkleint hopelijk de kans op zulke schade. Goede uitzending! Schudde me echt wakker.

Jap G
Jap G10 mei 2021 - 21:37

Bij een overschrijving naar derden moet dat altijd met een betaalcode worden bevestigd. Bij een overschrijving van een eigen spaarrekening naar een eigen bankrekening hoeft dit niet. Dus eenmaal 'binnen' bij een bankrekening maakt het eenvoudig de spaarrekening te plunderen. Oplossing: eis bij een overschrijving van spaarrekening naar bankrekening ook een betaalcode voordat de overschrijving kan plaatsvinden.

Harry Sk
Harry Sk10 mei 2021 - 15:09

Wat ik niet snap waarom banken niet, zoals inloggen bij een instanstie met je digid, het betalen met PayPal… eisen dat je met twee apparaten ‘erin’ komt: pc/tablet én mobiel ( sms code). Dan wordt een boel ellende verholpen.

lagerweij
lagerweij10 mei 2021 - 10:46

De banken moeten hun klanten veel beter inlichten bij nieuwe fraude pogingen . Maar ....bankgebruikers weten inmiddels toch wel dat je NOOIT moet reageren op mailberichten waarbij je iets moet controleren, ook niet als je kinderen zgn om geld vragen. Nooit ergens op klikken alles on hold zetten en zelf de bank bellen en/of je kinderen en checken. Microsoft belde en een vent Nigeria ik gooi er alles uit als ze wat willen schrijven ze eerst maar een brief. Bij betalingsverzoeken die onbekend zijn, eerst internet checken en bedrijf of instelling bellen, het is niet anders.

hansholland
hansholland9 mei 2021 - 17:14

Banken hebben blijkbaar nog nooit gehoord van Escrow services. Banken zouden die optie ( tegen betaling) kunnen bieden. Het geld ( boven een bepaald bedrag) gaat dan altijd naar een tussen rekening van de bank en na bv een sms nr pas door na een bepaalde tijd. Bij grotere bedragen is bij mij nooit haast , die gaan toch gepland en komen zelden voor. Mag best iets kosten.

2 Reacties
yvpas45
yvpas4511 mei 2021 - 15:48

Beste Hans Holland, Heel goed plan ! Ik ga uitzoeken wat Escrow Services betekent. Mijn ASNbank is inderdaad heel nalatig geweest. Alsof het een hele normale overbooking is van alle rekeningen opeens op één dag alles over te maken naar een bedrijf UPHOLD in Estland die in Bitcoins doet. ?!?
Doet iemand van 75 jaar zoiets ??

Ritsd
Ritsd11 mei 2021 - 16:58

meneer Yvpas
Zegt u nu werkelijk dat banken opdrachten van 75 plussers extra moeten nakijken? Als het niet meer verantwoord is om zelf de financien te beheren zijn andere maatregelen nodig.

adriek
adriek9 mei 2021 - 15:54

Door alle dubbele controle bij het maken van een rekening suggereert de bank dat ze jouw veiligheid hoog in het vaandel hebben staan, maar niets is minder waar. De controles zijn verplicht gesteld om witwassen moeilijker te maken. Afwijkende transacties zouden extra controles moeten krijgen. Als je mijn bankafschriften bekijkt zie je elke maand vrijwel hetzelfde patroon, hoe moeilijk kan het voor de bank zijn om bij afwijkingen aan de rem te trekken?
Het is een kwestie van gemakzucht of onwil. We betalen genoeg voor onze rekening - kijk maar naar de jaarwinst van je bank!

1 Reactie
Ritsd
Ritsd10 mei 2021 - 18:36

U wilt op dienstverlening van een paar tientjes per jaar (ongeveer de goedkoopste bankrekening in EU) dat de bank van alles doet wat u gewoon zelf moet doen.

tien
tien9 mei 2021 - 13:13

Wat banklimieten betreft: de betaalinitiatiedienst staat standaard op € 5000,00 bij de ING, ook al heb je géén toestemming gegeven om hier gebruik van te maken. Ikzelf heb deze op € 1,00 gezet want op nul is niet mogelijk.

goofert
goofert9 mei 2021 - 13:01

Is het altijd de schuld van de Bank ? Zeker niet ! Jarenlang is dit al bezig, vele TV programma's en krantenartikelen zijn er aan besteed, maar nog steeds trappen er mensen er in. Of het nu om de Microsoft telefoontjes gaat (altijd mensen die Engels spreken, met een zwaar Indiaas accent) Die niet eens weten wie je bent en of je eigenlijk wel een Microsoft pc hebt. De onnozele vertellen hun hele hebben en houwen aan criminelen inclusief de bankgegevens. Het maakt allemaal niet uit. Stuur een e-mail namens een grote bank zomaar naar 100.000 willekeurige e-mail adressen. Met een bericht zonder vermelding van de naam of rekening van de geadresseerde (en vol met spelfouten) dat er iets mis is met de bankpas (want nep criminelen kunnen zo bij u geld!), Dus stuur uw bankpas snel naar ons op, wel even met u pincode erbij zodat we die ook kunnen vernietigen. U ontvangt dan van ons snel een nieuwe bankpas, en het is weer kassa voor de boeven, ha ha ha. Je kunt het zo gek niet bedenken of ik heb er mee te maken gehad. De Erfenissen die gehad zou hebben, vakanties en dure auto's die ik had gewonnen, Incasso bureaus die ik geld schuldig zou zijn, of het investeren in dubieuze beleggingen.
Ik ben helemaal niet zo slim: "MAAR IK BEN NOG NOOIT OPGELICHT"
Als je bericht krijgt dat er iets fout zit met je bankrekening, jammer dan. Dan is het een probleem voor de Bank die is verantwoordelijk voor de beveiliging van jou rekening. Negeer anonieme telefoontjes, of e-mails. Heb je PC problemen vraag een betrouwbaar iemand of bedrijf om je computer te checken.

2 Reacties
spikkel
spikkel10 mei 2021 - 8:53

Jij bent helemaal niet zo slim MAAR je Nederlandse spelling is wel in orde. Dit is de grootste rode vlag die er bestaat. Helaas zijn er best veel Nederlanders die de geschreven Nederlandse taal niet goed beheersen. Dat zijn echt niet alleen allochtonen. Zij merken die spelfouten niet op.

Tegen de tijd dat je wat vergeetachtig wordt, je weet wel vergrijzing enzo, is het helemaal niet meer zo simpel. Moet je je telefoon- en mailverkeer dan maar doorzetten naar je kinderen ? Iedereen denkt hier aan zichzelf maar denk ook eens aan je ouders. Voor je het weet ben je zelf zo'n ouder.

yvpas45
yvpas4511 mei 2021 - 16:32

Goofert, ???? Jij doet alsof iemand die dit overkomt DOM is !! Dit geval was bijna 2 jaar geleden...... toen had de ASNbank al die regelingen nog niet. Zij accepteerden als vanzelfsprekend de gehele bankrekening overmaken naar een bedrijf UPHOLD in Estland ??

JRVm
JRVm9 mei 2021 - 12:32

Zet je spaargeld bij CentraalBeheer, dit is een spaarrekening.
Bij opname kan het bedrag alleen naar jouw betaalrekening van b.v. ING ,ABN of een andere bank worden overgemaakt, en bij CBH betaal op dit moment nog geen boete over je spaargeld.
Zorg dat je op je betaalrekening zo weing mogelijk geld staat.
Mocht het mis gaan dan ben je een klein bedrag kwijt en geen duizenden Euro's

1 Reactie
vicvrij
vicvrij19 mei 2021 - 14:01

Dit is dus de kern. Het spaargeld op een veilige plek of de daglimiet goed beveiligd.

t.de.jager
t.de.jager9 mei 2021 - 11:23

Banken moeten meer aan beveiliging gaan doen!

Ritsd
Ritsd9 mei 2021 - 10:05

Redactie.
Ik begrijp werkelijk niet waarom jullie dit item weer opdiepen.
Wie hier nu nog intrapt, moet zelf maar op de blaren zitten.
Is er geen relevanter onderwerp?

1 Reactie
vicvrij
vicvrij19 mei 2021 - 14:11

Fraudeurs komen steeds met een andere vermomming op internetgebruikers af. Eerst internetservice providers, dan noodbehoevende familieleden, dan het CJIB, dan DHL postpakket bezorgers of de belastingdienst, een deurwaarder etc bijna iedereen heeft een onbewaakt moment. Ieder jaar trappen er steeds meer mensen in! Vaak gaat het om mineure incidenten die door de onveilge procedures van de banken omgezet kunnen worden in enorme schade. De schade wordt daardoor nodeloos hoog, banken kunnen dat op eenvoudige wijze veel veiliger maken.

Ritsd
Ritsd9 mei 2021 - 9:58

Wie hier nu nog intrapt, moet zich afvragen of geen tijd wordt om je bankzaken over te dragen aan bijv je kinderen.
Ik zou er bezwaar tegen hebben als mijn bank dit zou vergoeden.
Eigen schuld.

Herman1234
Herman12349 mei 2021 - 9:56

De bank: Salaris kun je niet ontvangen betalingen kun je haast niet doen zonder bank
(Cash geld bestaat straks meer.)ze maken je eerst helemaal afhankelijk van de bank, kantoren dicht dat is lastig al die klanten aan de Balie. het is slimmer om al je klanten personeel te maken kunnen ze een hoop personeel ontslaan.Dus zijn wij nu allemaal hun personeel die zelf maar zijn verantwoording moet nemen zij niet, worden er fouten gemaakt dan door het personeel (wij dus) maar niet door hun. Nu ze allemaal ons geld hebben kunnen ze het overige personeel beter betalen ( vooral in de hoogste kringen want ze hebben toch al een zo slecht Salaris) inplaats hun eigen verantwoording te nemen.

sjaakbeagle
sjaakbeagle9 mei 2021 - 9:30

Wat ook werkt is het gewoon niet opnemen als je telefoonnummers niet kent. Of als ze met nummer onbekend bellen. Netjes in de voicemail zetten dat als ze een nummer achterlaten je als het je uitkomt zal terugbellen. Helpt ook tegen irritante verkopers :-)

1 Reactie
spikkel
spikkel10 mei 2021 - 8:39

Geen Kassa gekeken zeker .....
Ze bellen met de naam en het telefoonnummer van je bank.

tijger1
tijger19 mei 2021 - 8:25

Ik heb nog nooit een mail, een sms of een watsapp van mijn bank gehad en die sturen ze ook nooit. Wordt genoeg voor gewaarschuwd. Mensen moeten blijkbaar onder curatele gesteld worden.

1 Reactie
vicvrij
vicvrij19 mei 2021 - 14:21

Tijger 1 Fijn dat u kennelijk genoeg wordt gewaarschuwd, maar moet daarom iedereen onder curatele gesteld worden? Gelukkig heeft ING de daglimiet ophoging inmiddels op 4 uur gesteld, wel wat laat maar beter laat dan nooit.

zeiler
zeiler9 mei 2021 - 8:22

je kan ZELF je spaarrekeningen loskoppelen van je betaalrekening: Ga bij een ANDERE bank sparen. !!!!!!! Doe ik al jaren.

2 Reacties
sjaakbeagle
sjaakbeagle9 mei 2021 - 9:24

Klopt heb ik ook gedaan. En dan bij voorkeur een bank waar je geen betaalrekening nodig hebt om te kunnen sparen

spikkel
spikkel10 mei 2021 - 8:41

Omdat de bank te beroerd is om iets te regelen moet IK steeds in actie komen. Beetje omgekeerde wereld.

Henis
Henis9 mei 2021 - 8:13

Het is verbijsterend dat banken niet meer doen om het fraude probleem op te lossen. Het lijkt er op dat ze onmachtig zijn om een oplossing te verzinnen en het verlies daardoor incalculeren.
Wij als klanten van de banken moeten het zelf oplossen.
Tijdens het kijken van Kassa kreeg ik het volgende idee.
Stal je spaargeld bij een bank A en doe je internet bankieren alleen bij een andere bank B. Iedereen weet wel hoeveel budget je maandelijks verbruikt voor de lopende automatische afschrijvingen en dagelijkse uitgaven. Gebruik bank A alleen om geld over te maken naar je eigen rekening op bank B en nergens anders voor.
Hierdoor hou je het saldo op je internet rekening bank B laag en kunnen fraudeurs niet bij je spaargeld komen. Als je dan slachtoffer wordt van een fraudeur ben je alleen het saldo op bank B kwijt.
Banken zullen hier niet blij van worden maar als zij het niet oplossen, moeten we het zelf doen.
Maar vooral moeten we zelf goed blijven opletten en elke afwijkende actie niet doen, niet op reageren, contact opnemen met de bank of bij ze langs gaan.

Menno R
Menno R9 mei 2021 - 7:51

250.000 euro als minimaal limiet omdat mensen wel eens een huis kopen en dat dan handig is. Van de uitzondering een regel maken, is dat. Totaal geen meedenken met de klant bij ABN AMRO.

spikkel
spikkel9 mei 2021 - 7:41

Hoe moeilijk kan het zijn om de spaarrekening los te koppelen van de betaalrekening en de limieten op hooguit 1000 euro te zetten. Als je daar tegenaan loopt kun je ze verhogen. En dan wel even met een wachttijd van minstens 4 uur. Probleem opgelost.

De limieten staan standaard zo hoog dat je meteen alles kwijt bent. Als de bank iets aanpast om het voor mij 'makkelijker' te maken wijzigen ze mijn verlaagde limieten voor het gemak ook even in standaard hoog. IK moet steeds in actie komen om niet leeggetrokken te worden. Doe ik dat niet dan ben ik grof nalatig.

hvrom1
hvrom19 mei 2021 - 7:03

Het is schandalig hoe alle banken met onze privacy omgaat.
Geen extra beveiliging niet even de klant bellen of waarschuwing via een bericht van d betalings app.
Geld wolven zijn het en de klant beschermen hoe maar.
Wij zijn wel hun broodheren en dat vergeten ze. Geen geld meer op de bank en de bank is bankroet.

1 Reactie
Ritsd
Ritsd9 mei 2021 - 10:00

Uw saldo kost de bank juist geld.
U wilt door de bank gebeld worden? Door de echte bank of door de andere “echte” bank?
Zeg het maar.

Jan Troet
Jan Troet9 mei 2021 - 7:00

De veiligheid bij online bankieren is mijns inziens op te lossen. Pas het online bankieren zodanig aan dat je, net als een automatische, je het bedrag kunt laten terugboeken. Neem als periode bijv. 5 dagen. Een nadeel is dat de ontvanger pas na 5 dagen over dat bedrag kan beschikken, maar dat lijkt mij nou niet zo een groot probleem. Met een beetje wil van alle banken kan dit best worden gerealiseerd. Als je kijkt op een automatische afschrijving op je telefoon of laptop, zie je bij de transacties details een vinkje met "terugboeken". Hoe makkelijk kan dit probleem dus worden opgelost.
Jan Zwarthoed
Volendam

1 Reactie
Ritsd
Ritsd9 mei 2021 - 10:02

En dan wacht ik 5 dagen voordat ik uw auto aflever.
5 dagen bedenktijd? Voor onnozelen?

sinypots
sinypots9 mei 2021 - 6:47

Krijg ook af en toe dit soort berichten. Spaarrekening loskoppelen bijna noodzakelijk in deze tijd, de SMS controle samen met digid voor hogere bedragen zou veel veiliger zijn.

Old Dean
Old Dean8 mei 2021 - 23:15

Ik heb al tien jaar geleden gevraagd of mijn spaarrekeningen niet gescheiden kunnen worden van m'n rekeningen courant. Antwoord Nee niet nodig het is veilig.
ABNAMRO had jaren lang betaal alert per E-mail, is afgeschaft moet nu via app.
Waarom ??? Ben je verplicht om mobiel met internet te hebben. Dat wel. $$ en appje oogjes? Bij digid word soms tweetrapsverificatie gevraagd. sms naar telefoon en code intikken. Waarom kan dat niet bij banken?
Ik zou het prima vinden als spaarrekeningen strik gescheiden zijn van betaalrekeningen. Of door een extra pas, heb je dat crimineel geduvel al veel meer ingeperkt en hoeven banken niet zo moeilijk te doen met eigenschuld dikke bult. Zijn zat tv programma's geweest over afkijken pincode en stiekem pasje stelen. Die criminelen kunnen vrij alles veranderen op die rekeningen. Net zoals je het zelf kan voor het jouw gemak. Het zou alle banken sieren dat eens te overwegen.
Of ben ik zo dom? En die technische problemen niet begrijp?
Old Dean