Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Online aankopen vaker op tijd in december

07-01-2015
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
webshop_15.jpg
Minder consumenten kregen dit jaar tijdens de feestdagen hun online aangeschafte product te laat binnen. Ongeveer 6 procent van het totaal, zo'n 475.000 klanten, kregen hun pakketjes te laat binnen. Vorig jaar lag dit nog rond de 550.000 klanten. Dit blijkt uit een onderzoek dat Q&A Research & Consultancy deed.
Meer werkdagen voor Kerst
De dagen waarop de Sinterklaas en Kerstmis vielen hadden grote invloed op het aantal pakketjes dat op tijd kwam. Zo viel dit jaar op donderdag en vrijdag waar het vorig jaar op een woensdag en donderdag viel. Doordat er dit jaar meer werkdagen aan Kerst vooraf gingen, hadden webwinkels meer tijd de bestellingen te verwerken en te versturen.
Percentage stuk hoger met Sinterklaas
Van de gedupeerden rond Kerst geeft slechts 12% aan dat hierdoor het feest niet geslaagd was. Met Sinterklaas ligt dit percentage een stuk hoger (28%). Van alle consumenten die aan het onderzoek hebben meegewerkt geeft 26% aan geen online aankopen te durven doen rondom de feestdagen, omdat ze bang zijn dat het niet op tijd wordt bezorgd. Veel begrip is er niet voor webwinkels in de hectische decembermaand. Slechts 8% van de Nederlanders kan begrip opbrengen voor een te late levering. Bron: Q&A Research & Consultancy
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!