
De NS onderzocht de afgelopen vijf weken met 5000 reizigers of zo’n service kan helpen met het oog op het coronavirus. In totaal maakten de 5000 reizigers bijna 150.000 treinreizen, die vooraf werden aangemeld. De resultaten van deze test, die vooral gericht was op gebruiksgemak en verfijning van de techniek, zijn volgens de NS overwegend positief. Daarom wordt de test voortgezet.
De NS wil tevens onderzoeken of het mogelijk is om ook fietsen in de trein weer toe te staan, wanneer deze worden aangemeld. Daarnaast wil de vervoerder onderzoeken of het systeem kan bijdragen aan verruiming van de reis- en collegetijden van studenten. Over deze en andere mogelijke toepassingen gaat NS in gesprek met reizigersorganisaties, overheid en andere vervoerders. ANP
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!