Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Meer mensen naar Action voor dagelijkse boodschappen

theme-icon
#ikredhetnietmeer
10-11-2022
leestijd 1 minuten
6002 keer bekeken
action warenhuis 930

Discountwarenhuis Action trekt meer klanten voor de dagelijkse boodschappen zoals wasmiddel, zeep, toiletpapier en keukenrollen.

In het productsegment 'dagelijkse boodschappen' boekte Action in de eerste negen maanden van 2022 een omzetstijging van 30 procent. In die periode werden 150 nieuwe winkels geopend. 

Reeks producten in trek vanwege duurdere energie

Volgens topvrouw Hajir Hajji zorgen stijgende prijzen en dalende koopkracht ervoor dat klanten actiever speuren naar de 'beste deals'. "Maar we zien ook producten die extra in trek zijn door de stijging van de energieprijzen, zoals elektrische kachels, kaarsen, plaids, pantoffels en batterijen."

Action boekte over de eerste negen maanden van dit jaar een omzet van 6,1 miljard euro. Het totale winkelbestand stond eind september op 2133, verdeeld over tien landen. ANP

Delen:

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Gerelateerd

Al 100 jaar voor