Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Inval Vattenfall in onderzoek naar foute verkooppraktijken

11-12-2019
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
384 keer bekeken
  •  
monochrome-photography-of-people-shaking-hands-814544 (1)
In het saleskantoor van Vattenfall (voorheen Nuon) is toezichthouder ACM bezig met een inval. Dat bevestigt een woordvoerder van het bedrijf tegenover het AD. De waakhond verzamelt er gegevens in het onderzoek naar foute verkooppraktijken door energieleveranciers.
De energieleverancier laat aan de krant weten volledig mee te werken aan het onderzoek. De inval vindt plaats door de toegenomen deurverkoop. Daar was tot nu toe minder controle op dan andere vormen van verkoop, zoals telemarketing. Maar omdat deze laatste manier aan banden is gelegd, richten verkopers zich meer op deur-tot-deurverkoop.

Babbeltrucs

Vooral bij ouderen zou gebruik worden gemaakt van babbeltrucs om binnen te komen en worden gesjoemeld met het verwachte maandverbruik. Eerder waarschuwde het kabinet al voor deze werkwijze. Ook besteedde Kassa al aandacht aan energieleveranciers die de regels aan hun laars lappen. Niet alleen bij deurverkoop, maar ook bij telefonische verkoop.
Heb je ook last van irritante deurverkopers? Download of vraag gratis de Kassa bel-niet-aan-sticker aan. 
Bronnen: AD, Kassa
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!