Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

Geen claim PostNL voor 5-daagse bezorging

18-07-2014
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
Fallback image for card
PostNL vraagt geen vergoeding van de kosten die het vorig jaar heeft gemaakt voor de zogenoemde universele postdienst. Dat heeft het postbedrijf laten weten aan de Autoriteit Consument en Markt (ACM), die dat donderdag bekendmaakte. Voor 2012 diende het evenmin zo'n verzoek in.
Verzekerd
PostNL is verplicht op 5 dagen in de week post te bezorgen en een minimumaantal brievenbussen en dienstverleningspunten in stand te houden. Daardoor is iedereen in Nederland verzekerd van een basispakket aan postdiensten, maar dat kost het bedrijf wel meer dan het oplevert.
Nettokosten
Als de universele postdienst meer kost dan die opbrengt, kan PostNL achteraf een aanvraag voor vergoeding van die nettokosten indienen bij de ACM. Dat kan ertoe leiden dat de overige postbedrijven mee moeten betalen. Het ministerie van Economische Zaken heeft daarover het laatste woord.
ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor