Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

Geen bezorgkosten voor ontevreden consument

15-04-2010
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
post.jpg
Een consument die ontevreden is over een aankoop via bijvoorbeeld internet of telefoon mag die terugsturen zonder de leveringskosten te betalen. Dat heeft het Hof van justitie in Luxemburg donderdag bepaald.
De zaak draaide om een Duits postorderbedrijf dat een consument die binnen de wettelijke termijn van zeven dagen afzag van een aankoop, de verzendkosten weigerde terug te betalen. Een Duitse rechter oordeelde dat de Duitse wet geen recht geeft op terugbetaling, maar vroeg het hof of dit niet in strijd was met Europese wetgeving.
Het hof heeft nu bepaald dat de EU-regels stellen dat bezorgkosten moeten worden terugbetaald. De kosten voor het terugzenden van de goederen mogen wel aan de consument in rekening worden gebracht. ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor