Fletcher Hotels duidelijker bij vouchers
09-09-2012
• leestijd 1 minuten
Hotelketen Fletcher Hotels gaat voortaan duidelijker zijn over de voorwaarden bij voucheracties. Dat heeft de keten toegezegd aan de consumentenautoriteit, zo meldde de autoriteit maandag.
Onverwachte kosten en onbeschikbare kamers
Fletcher verspreidt jaarlijks zo'n 400.000 vouchers. De bekendste actie is die via drogisterijketen Kruidvat, waarbij vouchers voor lage prijzen worden aangeboden. De autoriteit kreeg van mensen die vouchers hadden gekocht tientallen klachten over onverwachte extra kosten en het niet beschikbaar zijn van de beoogde hotelkamers.
'Actiebeschikbaarheid'
Volgens een woordvoerder begrepen sommigen het woord 'actiebeschikbaarheid' verkeerd. Die term wordt vervangen door de toelichting ,,er is tegenover elke voucher of activatiecode een aantrekkelijk aanbod kamers beschikbaar. Per hotel is een deel van het totaal aantal kamers ter beschikking gesteld''.
ANP