Ik heb vanochtend - n.a.v. de uitzending van gisteren - op bol.com gezocht naar de advertentie van de 4 flesjes Dettol voor €44,99. En wat schetst mijn verbazing: hij staat nog steeds online. Na enig onderzoek kom ik erachter dat de achterliggende partner een bedrijfje is (Lucare) dat 6 maart jl. is opgericht. Deze partner van bol.com biedt handzepen, toiletpapier en aanverwante producten tegen woekerprijzen aan. De intenties van deze partner zijn dus overduidelijk: een slaatje slaan uit de Corona crisis.Als reactie hierop heb ik contact opgenomen met bol.com, al het bovenstaande voorgelegd en aangegeven dat ik hieraan aanstoot neem. Uiteraard heb ik ook verwezen naar het statement van gisteren. De reactie van bol.com is echter weinig daadkrachtig. Daar waar gisteren nog werd uitgesproken dat deze bedrijven zouden worden aangesproken op hun niet marktconforme prijzen, is men nu van mening dat partners hun eigen prijzen mogen bepalen.Naar mijn mening zou een fatsoenlijk bedrijf als bol.com geen platform mogen bieden aan dergelijke onethische speculanten. Op deze manier gooi je je naam te grabbel.
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!