Logo Zembla
Onafhankelijke onderzoeksjournalistiek

Campagne tegen loverboys

09-02-2016
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
52 keer bekeken
  •  
Fallback image for card
Meld Misdaad Anoniem (M.) begint vandaag met een nieuwe campagne tegen loverboys en andere vormen van mensenhandel. M. richt zich daarbij specifiek op zorgverleners die werken met jeugd of verstandelijk beperkte mensen.
De kans dat een slachtoffer van mensenhandel dat zelf meldt, is erg klein. Daarom wordt mensen die werken bij onder meer jeugdzorg, welzijnswerk, centra voor jeugd en gezin, maatschappelijk werk op school en de spoedeisende hulp, gevraagd zich - al dan niet anoniem - te melden als ze signalen herkennen van mogelijke prostitutie. ' Een meisje dat vaker de spoedeisende hulp bezoekt in verband met zwangerschap, een soa of verwondingen ', geeft Meld Misdaad Anoniem als voorbeeld.

In 2014-2015 is er ook al een campagne gevoerd over gedwongen prostitutie. Die richtte zich specifiek op mensen in de seksbranche. Deze campagne leidde volgens M. tot een recordaantal meldingen over misstanden in de prostitutie. De nieuwe campagne richt zich specifiek op prostitutie van minderjarigen.

(ANP)
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Schrijf je in voor de Zembla-nieuwsbrief en blijf op de hoogte van onze onthullende journalistiek.

BNNVARA LogoWij zijn voor