In het vijfde seizoen van The Flash was het de bedoeling dat Nora (Jessica Parker Kennedy) – afkomstig uit de toekomst – zou helpen voorkomen dat haar vader, Barry (Grant Gustin) – ‘The Flash’ – in diezelfde toekomst zou sterven. Maar in de laatste aflevering was het juist Nora zelf die uit de serie werd geschreven; die uit alle tijdlijnen verdween – hoewel er werd geknipoogd naar het idee dat ze mogelijk herboren zou kunnen worden in een toekomstig universum. Hoe dan ook zijn Barry en Iris in het zesde seizoen in diepe rouw – hoewel ze dit niet uitstralen.
Ze hebben het natuurlijk druk met de misdaad die bestreden dient te worden. En in de eerste aflevering manifesteren zich ook – zoals gebruikelijk aan het begin van elk seizoen – een aantal andere opzienbarende zaken: er is een mysterieus zwart gat (dat weer symbool staat voor het bewustzijn van een bad guy) en Dr. Ramsey Rosso (Sendhil Ramamurthy), goede vriend van Caitlin/Killer Frost (Danielle Panabaker), toont zijn ware aard wanneer blijkt dat hij donkere materie in zichzelf wil injecteren als een vorm van kankerbehandeling - en dat kan gevaarlijk zijn. En Caitlin is op haar beurt bezig een ingenieus systeem voor The Flash te ontwikkelen waardoor hij – als hij eenmaal in actie is – in zekere zin de acties van zijn vijanden kan voorspellen.
Kortom, de makers zijn nog niet uitverteld. Hoewel een groot deel van de Amerikaanse kijkers intussen wel is uitgekeken – in de Verenigde Staten verloor The Flash afgelopen seizoen alweer een half miljoen kijkers. Misschien is dat wel het bewijs dat de superheldenreeks nu vooral bestaat bij de gratie van een nichepubliek: een trouwe groep stripboekfans die nog wel overdonderd raakt door Barry en de zijnen; die niet gefrustreerd raakt door de goedkope special effects. Want dat springt misschien nog wel het meest in het oog: de onscherpe CGI en de knullige achtervolgingsscènes – die rechtstreeks uit de ‘oude’ The Flash, uit 1990, lijken te komen.