De populaire sterrencast weet de veelbelovende film niet tot hoger niveau te tillen.
In de actiefilm Red Notice werken Ryan Reynolds en Dwayne 'The Rock' Johnson samen om Gal Gadot achter de tralies te krijgen. Het uitgangspunt van de film is een zoektocht over de wereld naar de drie met juwelen gedecoreerde 18-karaats gouden eieren van Cleopatra. Van twee is zo goed als bekend waar ze zijn, maar de derde is al jaren vermist. Een rijke Egyptenaar heeft een flinke beloning voor degene die hem de drie eieren kan geven als cadeau voor zijn dochter die gaat trouwen. Tijd dus voor de twee beste kunstrovers ter wereld om de eieren te zoeken.
Nolan Booth (Reynolds) en The Bishop (Gadot) hebben een onderlinge competitie wie de beste kunstdief is en proberen elkaar te slim af te zijn. Ondertussen worden ze op de hielen gezeten door Interpol-agent Das (Ritu Arya) en FBI-profiler John Hartley (Johnson). Het verhaal springt van een museum in Rome naar Bali, en van een gevangenis in Rusland naar een kunstverzamelaar in Valencia. De plottwisten zorgen voor vermakelijke ontsnappingen die overgoten worden met oneliners van Johnson en Reynolds. Helaas voelen die veelal geforceerd, net als de cameo’s voor Reynolds' en Johnson’s drankmerken.
De film, geschreven door Rawson Marshall Thurber (We're the Millers), bewijst dat het bij elkaar brengen van een onweerstaanbare sterrencast met de verwachting dat zij de film dragen niet werkt zonder goed verhaal. Johnson is niet zijn gewoonlijke charmante zelf in zijn rol als FBI-agent en Reynolds moet het vooral hebben van zijn altijd gewaardeerde komische energie. Gal Gadot lijkt er alleen te zijn om mooi en gemeen te zijn en de kunst van het verleiden toe te passen. Ritu Arya maakt nog de meeste indruk.
Onze nieuwsbrief ontvangen? Iedere vrijdag de nieuwste series en films in je inbox! Meld je hier aan.
Red Notice is de duurste Netflix-productie ooit en begint veelbelovend, maar tikt daarna alle boxen van een actiefilm met kunstroven en oplichters af, inclusief een wending naar nazi-geplunderde artefacten. De film doet precies wat je ervan verwacht: het is leuk en oppervlakkig, maar weet helaas niets vernieuwends te brengen.