Nieuw mysterieus melodrama van Manolo Caro – de man achter La Casa de las Flores – is een heerlijk vehikel voor La Casa de Papel-sterren Najwa Nimri en Alba Flores.
Foto credits: Concha De La Rosa / Netflix
De Mexicaan Manolo Caro liet met La Casa de las Flores – een reeks over een familie die in Mexico-Stad een chique bloemenwinkel runt – al zien dat hij een meester is in smaakvol melodrama. In Holy Family ( Sagrada Familia ) voegt de scenarist aan het melodrama een flinke dosis mysterie toe. In abstracte zin zou je kunnen stellen dat deze nieuwe televisieserie draait om moederschap. Of zoals een van de vrouwelijke personages stelt: ‘Ze zitten vol angst en frustratie.’ Moeder-zijn is niet alleen maar een zalige aangelegenheid. Bovendien hebben de moeders uit Holy Family diepe geheimen. Wie ze in beeld ziet met hun kroost vraagt zich af: zijn dat wel hun kinderen?
Centraal in het verhaal staat Gloria (Najwa Nimri uit Vis a Vis en La Casa de Papel ): een moeder met een baby die haar geld verdient met het maken van kleurrijke glas-in-loodramen. Maar Gloria heeft ook een ander kind in huis: de mysterieuze Abel. En hoe zit het met al dat gefluister tegen haar nanny? Gloria maakt deel uit van een vriendinnengroep waar nieuwkomer Caterina (Alba Flores, ook uit Vis a Vis en La Casa de Papel ) zich op een dag bijvoegt. Tijdens een rondje margarita ’s op een terras vraagt een van de dames aan Caterina – die met haar baby aan komt zetten – of ze ook een drankje wil. Of geeft ze borstvoeding? ‘Nee, dat heb ik nooit gedaan’, antwoordt ze.
Onze nieuwsbrief ontvangen? Iedere vrijdag de nieuwste series en films in je inbox! Meld je hier aan.
Vervolgens geeft Gloria aan dat ze nog wel kinderkleding over heeft die voor haar baby al te klein is – weet Caterina de maat van haar baby? Nee, dat weet ze niet. Het zijn kleine details die duiden op iets eigenaardigs waar je als kijker nog niet direct de vinger op kan leggen. Daarna maakt het mysterie plaats voor Caro’s handelsmerk: ongemakkelijke gesprekken. Wanneer Caterina aan Gloria vraagt of zij de oma is van het kind. Ai. Dat is een onvervalst moment van plaatsvervangende schaamte. In een uitstekende nieuwe dramareeks die je als kijker op het puntje van je stoel doet zitten. Caro heeft zijn inspiratie overduidelijk nog niet verloren. Más, por favor !