Een onschuldige verkering tussen twee tieners groeit uit tot een volwaardige relatie met een houdbaarheidsdatum in speels speelfilmdebuut van Michael Lewen.
Clare (Talia Ryder) en Aidan (Jordan Fisher) willen eigenlijk helemaal niet verliefd op elkaar worden. Ze staan op het punt om aan een nieuw hoofdstuk in hun leven te beginnen: Clare gaat studeren; Aidan wil het maken in de muziek. Een relatie zou dus alleen maar afleiden. Gelukkig hebben ze nog tien maanden voordat dit alles begint: het verhaal speelt zich namelijk af in november. Dus beginnen de twee te daten en blijkt er een onvervalste klik te zijn. Ruzies over scheten – daar hoef je je niet voor te schamen, vindt Clare – worden bijgelegd en eerste dates worden nog eens overgedaan, terwijl de einddatum nadert.
Hello, Goodbye and Everything in Between drijft op een liefdesparadox: Clare en Aidan willen zich niet vastleggen maar worden daar door hun gevoelens voor elkaar toch toe gedwongen. En het duurt niet lang voordat Clare aan een vriendin opbiecht dat haar ‘fling’ die een volwaardige romance werd ‘het beste is wat haar tot nu toe in het leven is overkomen’. Filmmaker Michael Lewen haakt in zijn debuut – een verfilming van het gelijknamige boek van Jennifer E. Smith – dan ook in op het fenomeen FOMO (Fear Of Missing Out). Clare en Aidan zijn net zoals zoveel tieners bang dat ze liefdesavonturen missen doordat ze voor elkaar hebben gekozen.
Onze nieuwsbrief ontvangen? Iedere vrijdag de nieuwste series en films in je inbox! Meld je hier aan.
Tegelijkertijd haakt het coming-of-age-drama ook in op het idee wat het soms voor een relatie kan betekenen om even van elkaar gescheiden te zijn. Dan kunnen de tieners los van elkaar beter floreren. Het zijn interessante dilemma’s in een film die zoetsappige clichés over wasdom aardig weet te vermijden.
Hello, Goodbye and Everything in Between, vanaf 6 juli 2022 op Netflix