Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Zondag steeds belangrijker voor supermarkten

05-02-2016
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
supermarkt-winkelkar 930x520
Steeds meer Nederlanders doen op zondag boodschappen. Ruim twee derde van de huishoudens (67,5 procent) maakte afgelopen jaar gebruik van de zondagsopenstelling van supermarkten, tegen 62,6 procent in 2014. Dat blijkt uit onderzoek waarvan GfK de resultaten vrijdag heeft gepubliceerd.
De zondagse omzet was in 2015 goed voor 4,2 procent van de totale supermarktomzet, tegen 3,5 procent een jaar eerder. Sinds 2008 zit dat aandeel in de lift, en loopt het belang van de vrijdag en zaterdag gestaag terug. Die twee dagen zijn samen wel nog altijd goed voor 42,6 procent van de totale verkopen.Jonge alleenstaanden en tweeverdieners gaan het vaakst op zondag naar de supermarkt, gepensioneerden stukken minder. Ook geografisch zijn er grote verschillen. In het westen en zuiden van het land heeft de zondag een veel groter aandeel in de totale omzet dan in het noorden en oosten. ANP

Meer over:

supermarkt, zondag
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!