Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Zaterdag in Kassa: Welk mondkapje is het best?

16-10-2020
  •  
leestijd 2 minuten
  •  
369 keer bekeken
  •  
mondkapjes ffp2 medisch mondbescherming
Zaterdag in Kassa onderzoeken we welk mondkapje het beste is. Verder gaan we in op de problemen met e-bikes bij Amslod, kijken we wederom naar spoofingfraude en is er weer een Belbus.

Welk mondkapje moet je hebben?

Sinds deze week is het écht duidelijk: we moeten allemaal aan de mondkapjes. Maar welke moet je dan hebben? Kassa zoekt het - samen met TU Delft - als eerste TV-programma in Nederland écht uit. Enkele supermarktmedewerkers uit Delft dragen de mondkapjes voor ons.

Update spoofingfraude

Afgelopen week besteedde Kassa opnieuw aandacht aan spoofing-fraude. Bankklanten worden in deze vorm van fraude gebeld door een crimineel die zich voordoet als medewerker van de bank en het echte telefoonnummer van de bank gebruikt. Van de gemelde spoofing-slachtoffers bleek het overgrote deel klant te zijn van ING, met een schade die oploopt richting 4 miljoen euro. Bij navraag onder de groep gedupeerden blijkt ook dat de toch al summiere waarschuwing vanuit die bank voor veel mensen te laat of helemaal niet is gekomen. Wanneer gaat ING haar verantwoordelijkheid nemen?

Problemen met e-bikes bij Amslod

Fried bestelt in januari 2019 voor 2000 euro een gloednieuwe elektrische fiets bij Amslod. Hij geniet volop van zijn nieuwe aankoop. Maar na zijn eerste fietstochtje door het Limburgse heuvelland, laadt de accu niet meer op. De fiets wordt teruggestuurd, maar twee maanden later heeft Fried nog geen fiets. Wat nu?

Belbus: La Souris rijdt annulering in de wielen

Door de coronacrisis heeft Mandy op korte termijn een scooter nodig om van en naar haar werk te gaan. Ze besluit er een aan te schaffen bij La Souris Scooters. Telefonisch weten ze haar gerust te stellen; als ze de scooter meteen bestelt, staat hij de volgende week bij haar op de stoep. Een enthousiaste Mandy maakt een aanbetaling van 250 euro over en wacht af. Wanneer het een week later toch langer blijkt te duren, besluit Mandy haar bestelling toch te annuleren en een oplossing te zoeken bij een lokale scooterzaak. Echter, ze krijgt die 250 euro niet terug.

Praat live mee, like en volg Kassa!

Praat gezellig mee op Twitter. Gebruik #KassaTV in je tweet om mee te discussiëren.
Like ons ook op Facebook en volg ons op Instagram en LinkedIn!
Wil je de nieuwsbrief ontvangen met consumentennieuws en alles over Kassa? Meld je dan hier aan.
Kassa zie je zaterdag 10 oktober vanaf 19.05 uur op NPO 1!
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!