Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Zaterdag in Kassa: Samsung repareert vaak met opzet niet de kapotte beeldschermen van smartphones

02-12-2016
  •  
leestijd 2 minuten
  •  
smartphone twitter 930x520
Zaterdag in Kassa hebben we het over kapotte smartphone-beeldschermen van Samsung. Het elektronicabedrijf repareert vaak de kapotte smartphones niet. Ook besteden we aandacht aan huurwoningen. Er is in Nederland nog steeds sprake van woningnood en veel studenten betalen te veel. Daarnaast sluiten we ‘de maand zonder toegevoegde suikers’ af: hoe zou het de Familie Bloks vergaan zijn? En beginnen we met een nieuwe uitdaging ‘de maand zonder smartphone’!
Samsung repareert vaak kapotte beeldschermen van smartphones niet
Al maandenlang repareert Samsung vaak niet de kapotte beeldschermen van smartphones. En dat is geen pech, maar opzet. Wie zich meldt bij Samsung met beeldschermschade, krijgt het verzoek het toestel op te sturen ter reparatie. Die reparatie vindt de laatste vier maanden zelden of nooit plaats omdat er niet genoeg beeldschermen zijn. Hierdoor worden consumenten gedwongen een nieuwe telefoon aan te schaffen voor 480 euro.
Veel studenten betalen te veel voor huurwoningen
De woningnood is, vooral onder studenten, erg hoog. In heel Nederland worden leegstaande kantoren dan ook in rap tempo getransformeerd naar studentenwoningen. Niet alleen realiseren woningbouwverenigingen op deze manier woonruimte, maar ook storten commerciële partijen zich op huisvesting voor studenten. Zo ook in Amsterdam Zuid-Oost waar studenten veel klachten hebben over verhuurders.
De afsluiting van de maand zonder toegevoegde suikers
We blikken deze aflevering terug op een maand zonder toegevoegde suikers met de familie Bloks. Hoe is het ze vergaan? Ze krijgen een lichamelijk onderzoek door sportarts Jessica Gal om te zien welke effecten deze maand zonder toegevoegde suikers op hen heeft gehad.
Een nieuwe uitdaging: geen smartphone
Durf jij de uitdaging aan te gaan? Geen smartphone betekent ook geen apps, zoals WhatsApp, 9292 en Spotify. Kun je zonder smartphone nog wel meedraaien in de maatschappij? Doe ook mee! Meld je aan bij onze Facebookgroep. Ook updaten we elke week een speciaal dossier op onze website. Deze kun je hier vinden.
Geef live je mening!
Praat gezellig mee op Twitter voor, tijdens en na de uitzending! Gebruik  #KassaTV  in je tweet om mee te discussiëren!
Like ons ook op Facebook en volg ons op Instagram !
Kassa bijwonen? Meld je  hier  aan.
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Reacties (2)

E.R. Prast
E.R. Prast3 dec. 2016 - 19:14

* Meld zich * Ik heb ergens eind september, begin oktober dit jaar, wegens natte handen, mijn op dat moment ongeveer 1½ jaar oude XCover3 op de stenen laten kletteren. Uiteraard zaten er meteen hondderdduizend barsten in het scherm, maar wonder boven wonder functioneert het toestel nog volledig, waarschijnlijk omdat de kunststof screencover de scherven bij elkaar houdt. De volgende dag ben ik, op zoek naar reparatiemogelijkheden (wat bij een minder gangbaar type toestel nog helemaal niet mee blijkt te vallen), via de Samsung NL website terechtgekomen bij het Samsung Premium Care Center in Amsterdam Zuid-Oost, dat wordt uitgebaat door Larsa Telecom. Ik ben daar destijds telefonisch te woord gestaan door een zeer vriendelijke dame - wiens naam ik uiteraard niet meer weet - die mij wist te melden dat het benodigde scherm helaas niet voorradig was, maar bij Samsung zou worden besteld en dan normaliter met ongeveer een week in huis moest zijn. Na ontvangst van het scherm zou ik worden teruggebeld voor een klaar-terwijl-u-wacht reparatieafspraak, wat bij een schermvervanging een klein uurtje zou duren. Inmiddels is dat dus ongeveer 2 maanden geleden en u raadt het al: ik moet nog worden gebeld. De telefoon doet het nog steeds, maar hinderlijk zijn al die barsten natuurlijk wel. M.v.g. E.R. Prast

1 Reactie
wesley ter horst
wesley ter horst3 dec. 2016 - 22:32

Deze schermen zijn gewoon volop verkrijgbaar, wij hebben er standaard een stuk of 10 op voorraad liggen.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!