Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Wehkamp past slogan aan na klacht

19-02-2013
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
Thuiswinkel-logo_01.jpg
Onlinewarenhuis Wehkamp past de bekende slogan 'Vóór 22.00 uur besteld, morgen in huis' op verzoek van de Reclame Code Commissie aan. Dat meldde de Stichting Reclame Code dinsdag. De leus was volgens de stichting misleidend.
Klacht
Naar aanleiding van een klacht is bepaald dat de bewering van Wehkamp ,,te absoluut is en niet in alle gevallen kan worden waargemaakt''. Dat is bijvoorbeeld het geval als de wettelijk verplichte kredietwaardigheidstoets moet worden gedaan en als de bestelling in het weekend plaatsvindt.
,,In een kleine minderheid van de gevallen blijkt aflevering de volgende dag niet mogelijk'', erkent de advocaat van de adverteerder. Wehkamp heeft de slogan dan ook aangepast. Op de website staat nu 'snel bezorgd, ook 's avonds en op zaterdag'.
Slogan 2009
In 2009 kreeg het onlinewarenhuis om dezelfde reden al eens het advies om een slogan aan te passen. De kreet, in onder meer een tv-reclame, luidde toen 'Wat je vandaag bestelt, heb je morgen al in huis'. ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor