Wehkamp past slogan aan na klacht
19-02-2013
• leestijd 1 minuten
Onlinewarenhuis Wehkamp past de bekende slogan 'Vóór 22.00 uur besteld, morgen in huis' op verzoek van de Reclame Code Commissie aan. Dat meldde de Stichting Reclame Code dinsdag. De leus was volgens de stichting misleidend.
Klacht
Naar aanleiding van een klacht is bepaald dat de bewering van Wehkamp ,,te absoluut is en niet in alle gevallen kan worden waargemaakt''. Dat is bijvoorbeeld het geval als de wettelijk verplichte kredietwaardigheidstoets moet worden gedaan en als de bestelling in het weekend plaatsvindt.
,,In een kleine minderheid van de gevallen blijkt aflevering de volgende dag niet mogelijk'', erkent de advocaat van de adverteerder. Wehkamp heeft de slogan dan ook aangepast. Op de website staat nu 'snel bezorgd, ook 's avonds en op zaterdag'.
Slogan 2009
In 2009 kreeg het onlinewarenhuis om dezelfde reden al eens het advies om een slogan aan te passen. De kreet, in onder meer een tv-reclame, luidde toen 'Wat je vandaag bestelt, heb je morgen al in huis'. ANP