Heb je een vraag, suggestie of wil je gewoon iets kwijt? Dat kan hier. Lees onze spelregels.
Al deze onzinnigheid is begonnen met om commerciële redenen bedachtte * gratis retourneren * bij de door grote investeerders gerunde super-webwinkels. Andere kleinere (stenen-) winkels / webshops, die géén Amerikaanse of Aziaatische geldkraan hebben, die mogen extra personeel inhuren om al die opengebroken producten weer verkoopbaar te maken en toch daarbij vaak zo al in waarde zijn gedaald, want geen consument die zo'n half-gebruikt/bijna-tweedehands product wil ontvangen, en dus allerlei toeren moeten uithalen om rendabel te blijven. De extra administratie om geld heen&weer te schuiven naar rekeningen komt daar ook nog eens bij. Deze gekke consumenten-luxe van 'makkelijk en zo goedkoop als mogelijk' zorgt ervoor dat bijvoorbeeld Amazon zijn werknemers belachelijk laag betaald en uitbuit om maar zoveel mogelijk verkochte rommel te kunnen versturen. Maarja... consuminderen staat blijkbaar niet op de agenda bij de consumentenbond.
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!