Hulpmiddelencentrum is bij verschillende gemeenten buiten de deur gezet. Maar wat moet je er voor terug krijgen, Welzorg hebben we ook gehad. Volgens mij zijn ze allemaal het zelfde willen voor een kwartje inschrijven en als het dan zover is komen ze niets na. Dan heb je aan dat inschrijven voor zo min mogelijk ook niets. Schrijf niet in als je het toch niet nakomt.
Bij mijn schoonmoeder was de band van de aangepaste rolstoel kapot de meneer die hem kwam maken zei die maken wij niet U krijgt een nieuwe aangepaste rolstoel ja zij mijn schoonvader die band is toch te maken ja zei de meneer maar wij bestellen toch een nieuwe terwijl deze rolstoel prima was wat gooien wij hier toch weer veel geld over de balk wat niet nodig is
IK heb alle schriftelijke reacties gelezen. Meer van hetzelfde. machteloosheid. Verwijzen naar gemeenten. Over geld praten. Allemaal kletskoek. Gehandicapten worden simpelweg nog steeds niet voor vol aangezien. Ik kan het weten na 15 jaar geprobeerd te hebben de toegankelijkheid en acceptatie van mensen met een handicap te verbeteren. De Jonge zegt: We gaan het samen regelen. Reken er maar niet op..maar dat gaat hij dan weer onderzoeken. En dan begint alles weer opnieuw.
In de gemeente Heerenveen totaal geen problemen. Na een gecompliceerde enkel breuk, vanuit het ziekenhuis geregeld: een hoog/laag ledikant, looprek, po stoel en rolstoel met beenlade. Binnen een paar uur thuis bezorgt. Het ophalen later, was ook totaal geen probleem.
Daar heeft de WMO en de hulpmiddelenleverancier niets mee te maken. Die regeling wordt vergoed door je zorgverzekering ..... Het is bovendien geen maatwerk.
Welke leverancier het ook mag wezen, het interesseer het ze geen bal. Want er is niets in voorraad, een lekke band op vrijdagmorgen en je mag wachten tot maandag. Dan maar naar huis rijden of alles kapot gaat of niet. Want je zit wel het weekend thuis. Vinden ze normaal. Dat er in twee jaar tijd vijf keer accu's kapot en iedere keer nieuwe erin. Er is maar een ding als ze niet binnen twee uur bij je zijn laten staan en een taxi nemen en de rekening naar het hulpmiddelen bedrijf of gemeente. Want dan hebben ze ook nog eens dubbel werk vervangend vervoer moeten ze bij je brengen en de andere ophalen. Het duurt toch minimaal een week voor dat het gemaakt is. Dan heb je ook nog kans dat die goed gemaakt word. Zeker iedere keer WMO bellen wat er is en waar die staat. Als die het zat zijn spreken ze hem aan, dat helpt beter. Want al die bedrijven willen zo min mogelijk doen en om zoveel mogelijk over te houden. Klanten interesseer ze niets. Repareren kunnen ze helemaal niet, vervangen dat is het enigste. Rustig zeggen er is niets mee ook na vijf keer, maar daarna blijven eindelijk de accu's heel en hij rijd weer normaal en niet dat die stroom vreet en stil komt te staan na vijf kilometer of rijd als een slaak. Dus na twee en half jaar van ellende rijd die nu zo als het hoort. Toch een prestatie of niet dat is Hulpmiddelencentrum.
Een noodkreet #regel het , hoeveel keer ook herhaald, zal echt niet helpen!In de harde zakelijke wereld van vervoersmiddelen ( bijvoorbeeld voor onze meest heilige koe : de auto) kennen we de officiele hulpdiensten zoals de Wegenwacht en de sleepdiensten van de grote autobedrijven. Zoals iedereen weet :prima geregeld. Gebruikers van hulpmiddelen in de zorg moeten in geval van nood simpelweg hun eigen hulpdienst kunnen bellen, waar ze lid van kunnen worden en die gegarandeerd binnen enkele uren aan huis het merendeel van technische mankementen kan oplossen. Deze hulpdienst moet als een verplichtende serviceorganisatie worden opgezet door de leveranciers. Dat heeft wel tijd nodig. In een overgangssituatie kan de minister contacten leggen tussen de ANWB / Wegenwacht en de genoemde leveranciers. Binnen een maand te regelen zou ik denken.
Met afgrijzen en schaamte heb ik de aflevering van Kassa gezien.Ik heb zelf 2 meervoudig gehandicapte kinderen in Denemarken. Hoezo moeten de ouders zelf de leverancier contacteren?Wie is hier de opdrachtgever en de betaler?De gemeente maakt zich er véél te gemakkelijk vanaf!Zij zijn degenen die een vuist kunnen maken naar de leverancier. Dit krijg je als je aanbesteding doet op basis van prijs. Belangrijker is het om een leverancier te contracteren die kan leveren op kwaliteit, maatwerk, snelheid en betrouwbaarheid. Dit is dan de Nederlandse welvaartstaat!Waar iedereen afschuift en het geld tegen de plinten klotst.Ik schaam me kapot.
Al de geld klotst de verkeerde kant op. Hier geldt de goedkoopste adequate oplossing. Als die oplossing nou 100% adequaat is, prima. Ze vinden 51% al adequaat genoeg. Met alle gevolgen vandien. Ik voel mij in welvarend Nederland niet welkom in het straatbeeld. Voorzieningen worden niet verstrekt, niet onderhouden, niet gerepareerd. Dan kan ik maar 1 conclusie trekken namelijk dat onze overheid liever geen gehandicaptenvoertuigen op straat ziet.
Zorgmakelaars inschakelen om de cliënten te ondersteunen en te zorgen dat de burocratie vermindert! Dit speelt al vele jaren, langs elkaar heen werken en elkaar de schuld geven daarachter verschuilt men zich! Sta op voor je cliënten!
Zorgmakelaars, net zoiets als clientondersteuners ? Clientondersteuners worden DOOR de gemeente betaald om clienten te vertegenwoordigen bij het aanvragen van hulp en hulpmiddelen dat DOOR de gemeente wordt VERSTREKT. Als je even niet oplet vertegenwoordigen ze de belangen van de gemeente i.p.v. de client. Het budget van de zorgmakelaar zal zeer waarschijnlijk ook bij de gemeente vandaan moeten komen. Advies van de gemeente voor ziekenhuisbezoek: Valyss. Valyss is sociaal recreatief vervoer. Als je bij familie of vrienden op bezoek bent en dat vervoer komt over 1,5 uur is dat niet zo erg. Als je het medisch in gaat zetten en je moet 1,5 uur wachten na een behandeling/afspraak/controle in het ziekenhuis ben je niet blij. Gemeente, clientondersteuners hebben geen enkele kennis van zaken en geven verkeerde voorlichting. Als je rolstoelafhankelijk bent kun je voor medische bezoeken buiten je regio zittend ziekenvervoer aanvragen. De chauffeur die je brengt blijft op je wachten, ondersteunt indien nodig bij in- en uistappen.
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!