Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

'Vergoeding reiziger die op perron blijft'

30-06-2016
leestijd 1 minuten
ns trein 930 x 520
Treinreizigers die door overvolle treinen achterblijven op het station moeten ook een vergoeding krijgen voor hun vertraging. Dat vinden ConsumentenClaim en de Maatschappij voor Beter OV. Ze hebben bij staatssecretaris Sharon Dijksma (Infrastructuur) een voorstel ingediend waarmee deze reizigers eenvoudig hun vertraging kunnen aantonen en claimen.
Consumentenclaim
Reizigers krijgen nu alleen compensatie als ze meer dan een half uur vertraging hebben. Volgens ConsumentenClaim is het makkelijk aan te tonen dat iemand op het perron is achtergebleven als deze persoon met zijn ov-chipkaart uitcheckt en opnieuw incheckt. Daarmee ligt vast dat de reiziger niet is meegereisd. Volgens de organisaties beweerde de NS eerder dat compensatie voor wachten op de volgende trein niet mogelijk was, omdat dit niet te controleren is.
Compensatie
ConsumentenClaim wil ook naar de rechter om compensatie voor reizigers te vragen voor de overlast in overvolle treinen. ANP

Meer over:

vertraging, ns, trein
Delen:

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor