Heb je een vraag, suggestie of wil je gewoon iets kwijt? Dat kan hier. Lees onze spelregels.
Ik heb een oplossing bedacht voor ongewenste telefoontjes: Een telefoon met een 'Niet storen' modus en een antwoordapparaat aanschaffen. Bij een 'Niet storen' modus gaat de bel alleen over als de telefoon de beller herkent. Het antwoordapparaat gaat dan wel draaien en de beller (bijv. met een afgeschermd nummer) kan dan wat inspreken. Callcenters en dergelijke leggen dan de telefoon meteen neer. Je kunt je niet voorstellen wat een rust dat geeft
Die gladde jongens die je bellen zijn erop getraind om je iets te verkopen wat je niet wilt hebben. Daarom: Ga GEEN discussie met ze aan, luister niet wat ze zeggen maar verbreek onmiddellijk de verbinding.
Ik ben van mening dat er een bel-me-wel-register moet komen, waarin je dus kunt aangeven dat je gebeld wilt worden. Ik vind het de omgekeerde wereld dat ik moet zeggen dat ik niet gebeld wil worden. Ik word überhaupt knettergek van al die ongevraagde informatie en reclames die je toegestuurd krijgt. Ik zie het buiten op niet te vermijden plekken, ik krijg het ondanks mijn sticker dat ik het niet wil in mijn brievenbus, ik krijg het in mijn mailbox, ik krijg het als pop-ups, ik krijg ongevraagde geadresseerde reclame omdat ergens iemand weer een bulk adressen heeft verkocht, ik word ongevraagd gebeld, de film wordt onderbroken bij de commerciële zenders (inmiddels kijk ik daar dus niet meer na), ik zie het tussen programma's op tv, kortom je wordt daadwerkelijk doodgegooid met reclame en als klap op de vuurpijl krijg je digitaal dan aanbiedingen waarvoor je moet betalen, zodat je de reclames niet meer te zien krijgt (dat is helemaal belachelijk). Ik heb mijzelf aangeleerd om het niet op te nemen, het niet serieus te nemen, er niet naar te luisteren, er niet naar te kijken, kortom voorzover dat nog kan het te negeren en de bedrijven waarbij dat niet lukt die onthoud ik als zijnde: daar ga ik in ieder geval niet naartoe, die sluit ik uit als potentiële leverancier en daar word ik zeker weten geen klant. Omdat dat belmewelregister er niet is, sta ik dus ingeschreven in het belemnietregister, omdat het gelukkig wel werkt. Af en toe weer even controleren dat alles gevinkt is.
Ik ben al jaren ingeschreven bij het 'bel me niet' register.Werkt prima,ik heb nooit ergens last van.Ook op mijn voordeur de sticker 'verkopers niet welkom' werkt uitstekend!
Ik ook al jaren, maar opeens belt weer een, dan is de tijd verstreken. En soms als je iets koopt, mogen zij je opeens wel bellen. Vreemd dat het bij u wel jaren goed gaat!
krijg vanmiddag ook zo'n rateltante aan de telefoon. Gelukkig gelijk daarna een mailtje waarna ik me weer afgemeld heb. Je komt er niet vanaf. Volgende keer gooi ik de hoorn erop
Alleen af en toe zo'n minkukel die in beroerd Engels zegt van Microsoft te zijn en mij te willen helpen met mijn computer waar van alles mee mis is, waar ik natuurlijk niet in trap. (He: Doe a joe a spiekkûh inglisj? Me: Yes I do, but you apparently do NOT so have a nice day. - en dan ophangen.) Verder geen last.
iedereen die er last van heeft kan maar één ding doen : bij bel-me-niet-register in laten schrijven. Zoals zovelen hier, had ik er ook last van en sinds de inschrijving helemaal niks meer. Dus zeer aan te bevelen. Scheelt je nog geld ook. Want ook als je gebeld wordt kost het geld.
Aan alle ouderen die die denken te moeten antwoorden, want je moet toch beleefd zijn, doe het toch maar niet! Wees maar onbeleefd want de beller is ook niet beleefd, belt ongevraagd en probeert u aan de lijn te houden. Goede reacties zijn: Afbreken door ophangen of de verbinding laten bestaan maar de telefoon of GSM neerleggen en weglopen. U bent zelf dan een tijdje niet bereikbaar maar de beller betaald de verbinding. Af en toe luisteren of er nog wat gezegd wordt. Let wel op dat het niet een 'Call collect' verbinding is want dan betaald u! Zeg met een buitenlandse oproep nooit 'Ja of Yes'.
Er zal wel een reden zijn, waarom de een wel steeds gebeld wordt en de ander niet.
Voor mij werkt het bel-me-niet register uitstekend. Daarvoor had ik, ondanks mijn geheime nummer, toch wel eens zo'n opdringerig persoon aan de lijn. Dan kap ik ogenblikkelijk af: "Geen interesse".Maar ja, als je 's nachts gebeld wordt is het lastiger. dan kun je denk ik maar beter laten bellen en niet opnemen.Toch snap ik niet dat mensen op dergelijke telefoontjes ingaan, je weet toch zo langzamerhand wel dat dat problemen geeft.
Bel me niet register werkt bij mij goed. Sinds ik daar mijn telefoonnummer heb geblokkeerd (ongeveer 2 jaar geleden), niet meer lastig gevallen.
Ik hanteer al meer als 10 jaar een simpele oplossing. Net zo onbeschoft terug doen en ophangen.
Ach, de NLe telemarketeers vallen nogal mee. Het bel-me-niet register houdt al veel tegen. Gewoon even door laten praten e-mail adres vragen en dan een uiterst vervelend antwoord terugsturen, met cc naar het bel-me-niet register.De meeste last heb ik van "buitenlanders", zogenaamd ex Londen, Hong Kong enz,. Willen altijd een marketing rapport opsturen en je via hen laten investeren in whatever. Gevolg blijkt uit publicaties: centen kwijt.En dat volk is NIET af te schudden. Vaak Chinezen, die gewoon 500 adressen per dag moeten bellen resp op verbindingstijd worden betaald of .. op het aantal e-mails, dat erdoor weggestuurd kunnen worden.Zelfs afbekken lukt niet, want ze bellen gewoon 30x 's nachts terug. Ook blijkt er een truc te zijn om een Bredase 076- netnummer te laten zien in het telefoonscherm. En als Bredaenaar... kunnen dat dan personen / bedrijven in de buurt zijn.
Beste diversion.Niks vragen stellen aan die aso beller,gewoon even aso NEE zeggen ,want vragen stellen kost je alleen maar geld.
Gewoon direct aangeven dat je geen interesse hebt en opleggen. En laten registreren bij het bel-me-niet register. Een oud-collega van me ging er in zo'n geval altijd eens goed voor zitten en begon de beller zelf vragen te stellen: "hoe bevalt dat werk nou?", "wat verdient dat nou", "heb je nog hobby's naast je werk", dat soort dingen. Was het in één keer afgelopen.
Zoals je de telefoon opneemt zo kan je hem ook weer neerleggen, probleem opgelost !
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!