Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Veel klachten over E-thermostaat Essent

26-01-2019
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
491 keer bekeken
  •  
essent logo 930 520
Over een paar dagen moet er ineens betaald worden voor de app van de Essent E-thermostaat. Veel klanten van de energieleverancier klagen erover. Essent zou zich niet aan haar beloftes houden dat de app gratis zou zijn.
Buitenshuis temperatuur aanpassen
De E-thermostaat is door zo’n 50.000 mensen gekocht, Essent verkocht het apparaat van 2011 tot in 2017. Veel mensen die nu klagen geven aan de slimme thermostaat te hebben aangeschaft vanwege de app. Ze vinden het makkelijk om buitenshuis met de smartphone de temperatuur te kunnen aanpassen.
Gratis wordt abonnement
Maar halverwege december ontvingen de gebruikers een bericht dat Essent met de ondersteuning van de app zou stoppen. Als er genoeg animo was wilde I.C.Y., de fabrikant van de E-thermostaat, de service wel doorzetten tegen 1,95 per maand.
Tegemoetkoming
Nadat Kassa belde met Essent heeft de energieleverancier besloten klanten iets ruimer tegemoet te komen. Klanten die na 1 februari 2017 de thermostaat hebben aangeschaft krijgen gratis een nieuwe slimme thermostaat van Honeywell. Mensen die de thermostaat 2 tot 5 jaar geleden hebben gekocht kunnen de Honeywell met 100 euro korting kopen. Aanvankelijk was Essent alleen van plan om mensen die korting te geven als ze ook een energiecontract hadden bij de energieleverancier. Een deel van de mensen die de E-thermostaat kochten is echter al overgestapt naar een nieuwe leverancier.
Op deze pagina van Essent kunnen gedupeerde klanten zich aanmelden voor de gratis thermostaat of de korting.
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!