TUI jaagt op Facebookgeneratie
26-03-2011
• leestijd 1 minuten
Met de merken Kras, Arke, Holland International en KidsWorld bestrijkt TUI een groot deel van de toeristische markt in Nederland, met uitzondering van de jeugd die de toekomst heeft. ,,De jongerenmarkt is in Nederland in handen van één partij, wij willen tegenwicht geven in de strijd om deze interessante doelgroep die geld wil uitgeven'', zei Steven van der Heijden, ceo van TUI Nederland, zaterdag.
Met Sunplugged zet TUI de aanval in op de jongerenmerken van de Sundio Groep, als X-travel, Jiba en GOGO. TUI gaat er bij het in de markt zetten van het nieuwe merk van uit dat jongeren helemaal leven in alles wat ze verbindt. ,,De Facebookgeneratie moet je op een hele andere manier benaderen dan met brochures en een website. Dit moet je via social media aanvliegen en onderhouden'', aldus Van der Heijden. Dat vergt wel wat aanpassingen binnen de bestaande werkwijzen bij TUI. Een datum waarop Sunplugged gelanceerd wordt, heeft Van der Heijden dan ook nog niet.
,,Jongeren voelen zich minder aangesproken tot onze bestaande merken'', stelt Van der Heijden. Volgens hem zijn jongeren als vliegende vakantievierders nu al een segment om rekening mee te houden en dat kon onvoldoende met de bestaande merken. ,,Bovendien dwingt het ons om te denken vanuit het perspectief van deze jongeren, die over 10 jaar onze doelgroep zijn voor de andere merken.''
Bron: ANP