Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Topdrukte OV loket door klachten chipkaart

14-01-2015
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
ov-chipkaart_97.jpg
Het OV loket, de ombudsman voor beter openbaar vervoer, heeft in 2014 veel meer klachten binnengekregen dan voorgaande jaren. De grieven gingen vooral over de OV-chipkaart die vorig jaar verplicht werd. Dat liet de organisatie woensdag weten.
8000 klachten
In totaal kwamen er afgelopen jaar bijna 8000 klachten binnen, 1157 meer dan in 2013. De organisatie bevestigt daarmee een bericht van radiozender BNR. ,,Het was daarmee het drukste jaar sinds onze oprichting in 2008'', aldus een woordvoerster.
2,50 administatiekosten bij terugstorten
Volgens de ombudsman heeft de stijging vooral te maken met ,,gewenningsproblemen'' door de verplichte invoering van de OV-chipkaart. Die klachten gaan onder meer over de kosten die daarmee gepaard gingen. Zo deden mensen hun beklag over de vervangingskosten van 11 euro bij een defecte kaart en over de administatiekosten van 2,50 die in rekening worden gebracht als klanten bedragen tot 30 euro van hun oude kaart willen laten terugstorten op hun rekening. ANP
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!