Supermarkten verwachten hogere paasomzet
26-03-2010
• leestijd 1 minuten
De supermarkten denken goede zaken te doen tijdens de paasdagen. De paasomzet zal rond de 718 miljoen euro uitkomen, zo'n 2,5 procent meer dan vorig jaar. Dat verwacht het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL), de branchevereniging van de supermarkten in Nederland.
Voor veel mensen zijn de paasdagen pas compleet met een paasontbijt of -brunch en uitgebreid paasdiner, signaleert het CBL. Supermarkten spelen daar op in met een feestelijk en luxe paasassortiment. Ook voor serviesgoed, servetten, tafellakens, versieringen, bloemen en paasstukjes kan de consument dit jaar in de supermarkt terecht.
Favorieten blijven eieren en producten voor ontbijt en brunch: paasbrood, luxe broodjes en beleg en verse sapjes. Ook de luxe vleesgerechten en gourmetschotels zijn populair. Verder zijn paaseitjes en snoepgoed hardlopers. Vorig jaar verkochten de supers voor 36 miljoen euro aan paaschocolade en voor 3 miljoen euro aan snoepgoed. ANP