Heb jij een Viaplay-abonnement en ben je ontevreden over de kwaliteit van de Formule 1-streams? Dan ben je niet de enige. Viaplay-klanten moeten van de Consumentenbond een compensatie ontvangen vanwege de slechte beeldkwaliteit van de Formule 1-streams. Daar is het bedrijf volgens Europees recht toe verplicht. De Consumentenbond heeft Viaplay een week de tijd gegeven om met een compensatievoorstel te komen voor haar klanten. Ook de Autoriteit Consument & Markt (ACM) laat weten bij de Zweedse toezichthouder aan te dringen op een oplossing voor Nederlandse klanten.
Dat hebben de Consumentenbond en de ACM aan ons laten weten. Maar wat is er eigenlijk aan de hand?
Over de Formule-1 streams van Viaplay regent het al maandenlang klachten. Ook dit weekend – tijdens de Grand Prix van Monaco – stonden de sociale media er weer vol mee. Veel abonnees beklagen zich over een lagere beeldkwaliteit, haperende streams of streams die uitvallen.
Ook komen er bij zowel de ACM als de Consumentenbond veel klachten binnen over de slechte bereikbaarheid van de klantenservice.
Viaplay heeft de Consumentenbond beloofd op alle klachten op Klachtenkompas te zullen reageren. Verder geeft het bedrijf aan niet te kunnen zeggen wanneer de problemen zijn opgelost.
Woordvoerder Gerard Spierenburg van de Consumentenbond: "Wij hebben Viaplay laten weten dat we verwachten dat het bedrijf klanten compenseert, en dat ze beter bereikbaar zijn voor consumenten. We willen binnen een week van Viaplay horen wat ze gaan doen."
Ook Kassa heeft geprobeerd een reactie te halen bij Viaplay. Vooralsnog kan de Nederlandse woordvoerder niet aangeven of het klanten al dan niet zal compenseren. Mogelijk volgt later vandaag nog een reactie vanuit het hoofdkantoor in Stockholm.
Wij hebben contact opgenomen met Viaplay. Kort voor aanvang van de uitzending kregen wij een reactie op enkele vragen. Deze valt hieronder na te lezen (.pdf).
Als ik dit zo zie (en ook van anderen al eerder heb gehoord) ben ik toch blij dat ik voor F1TV ben gegaan. Is ook niet altijd perfect, zo af en toe zakt de resolutie ook wel even in, maar meestal is dat maar kortstondig. Heb op m'n TV welgeteld tot nu toe welgeteld één keer de stream (via Chromecast) moeten afbreken en opnieuw starten. Dat gezegd hebbende, op m'n slaapkamer met een wat minder goede wifi-verbinding was het allemaal wat minder stabiel, dus voor Australië moest ik toch vroeg m'n bed uit.... En dat er bij Viaplay technische problemen zijn is één ding. De manier waarop ze reageren is pas echt schaamteloos. Iets zegt me dat ze volgend jaar weinig klanten meer over zullen hebben....
Viaplay is de slechtste stream aanbieder in Nederland. Oude B films en series , haperend en vastlopend bij Duits voetbal. Na een maand was ik er klaar mee en heb ik het opgezegd. Dat ging vlekkeloos.
Bij ZIGGO nooit problemen, bij VIAPLAY alleen maar problemen, wat een ellende.
Waarom nog om assistentie vragen. Lijkt me heel duidelijk, gezien de hoeveelheid zelfde klachten dat het aan hun kant ligt. Zie heel graag op hele korte termijn een verbetering of compensatie. Kan dit niet, laat ze dan de rechten aan ziggo terug geven. Dat is jaren perfect gegaan
Wil je nederlands commentaar van Olav Mol/ Ga dan naar de play-store op je foon download grandprix radio, installeer deze en voila......... Nederlands commentaar, en gratis. Wil je helemaal gratis kijken, en NIET afhankelijk zijn van een betaalde abonnee zender? Ga dan op je smart t.v. naar www.hesgoal.com en klik dan op de ENGELSE HD uitzending, zet het geluid uit, en luister via je foon naar het Nederlandse commentaar. (p.s. ook geschikt voor de ere-divisie, buitenlandse competities etc.)
Die werkte prima, en kijk wegens de Digitalen file niet via Viaplay die tekort server ruimte ingehuurd heeft. In alle overige landen werkte het prima maar hier met MAXimale kijkers aantallen gewoon teveel kijkers! Mag geen link hier plaatsen naar uitzendingen elders vrij te kijken maar na enige zoekwerk wel te vinden. Als ze alle boze klanten niet geld terug geven kan het zwaar verliesgevend worden... want de films, kijk ik ook zelden dus 1 programma dat overbelast is.
Had al gehoord en gelezen dat Viaplay slechte kwaliteit levert. Heb daarom een abonnement bij F1TV.com genomen. Ondanks de lage internetsnelheid hier (max. 20 Mbps) heel weinig en kortstondige (enkele seconden durende) storingen en met € 7,99 per maand nog goedkoper ook. Wel jammer dat er nog geen Nederlandstalig verslag is. Wel de mogelijkheid om de uitzending te starten wanneer het je uitkomt, al is het 's avonds.
Wat een zwakke reactie alweer, in lijn met hun slechte service. Uit hun reactie lees ik zelfs dat zij het reuze mee vinden vallen en men verbetering over jaren uitsmeert. Ik zou iedereen willen oproepen, stop met Viaplay en laat ze lekker in hun eigen valse hoogdunk failliet gaan.
Wij wonen in het buitengebied en ons internet is ook niet je van het maar ik stream viaplay via mijn telefoon die op de wifiverbinding zit via googlehome naar de tv en heb zo een perfecte beeld .
Ik zou graag van u horen in welk gebied dit is. Dan komen wij, vriendengroep, met een paar campers de volgende race kijken. Uiteraard niet vlak bij woningen of boerderijen maar wel in de nabije regio. Wij zorgen niet voor overlast, zijn met gezinnen en van middelbare leeftijd. Mochten we op een erf mogen staan dan hebben we daar best wel wat voor over. Nou, Liesbeth? 😇
Ook ik ben het er volledig mee eens dat dit niet kan. Met groot geld de macht pakken en slechte kwaliteit leveren kan gewoon niet. Het ergste vind ik het constant uitvallen van de streams. Ik heb zelf een duur internet abonnement met glasvezel. Dure goed werkende apparatuur ivm met mijn werk. Wij hebben ook Netflix en Videoland en nergens problemen mee. Dus gooi al die lullige zwakke verwijten dat het bij de klanten thuis niet op orde is maar in de prullenbak. Dan je wel BNN VARA dat jullie voor ons opkomen.
TV te oud,verbinding te slecht pffff,heb een 1000mbit glas aansluiting met een 4k phillips tv maar de arrogantie om vol te blijven houden dat het aan de consument ligt is heel groot. Waarom heb ik geen enkel probleem met "canaldigitaal,videoland,netflix,kijk,npo plus,RTL4." Alleen met Viaplay,opgezegd en ik mag NIET kijken tot maart 2023 maar krijg mijn geld niet terug!!!! Wat een stelletje nietsnutten. mvg John Leine
Ik ben zeer tevreden over viaplay kan er zelfs op ons vakantie adres in portugal naar de formule één kijken zonder problemen . Zolang er een goede internetverbinding is en goede WiFi Kun je overal ter wereld kijken .
Ik ben zeer tevreden met viaplay , de app werkt zelfs in portugal Zonder probleem de gp van Monaco zitten kijken aan het zwembad Zolang de internet verbinding goed is zijn er geen problemen , volgens mij krijgt viaplay de beelden aangeleverd van libberty media als die problemen hebben met de live stream heeft viaplay dat natuurlijk ook/of het lijkt dat het probleem bij viaplay zit . Ik heb ook eerdere seizoenen via de ziggo go app gekeken en die hadden meer problemen met uitvallen van het beeld dan Viaplay. Kortom ik ben zeer te vreden dat ik overal ter wereld kan kijken naar de formule één zolang er een goede internet/WiFi verbinding is .
Hallo Jan Baas, Waar in Portugal zit je? Wij hebben kennissen in Portugal. Gewoon voor een kleine contrôle. Klopt je bewering dan doen we in Nederland wat fout. Dus Jan, graag een reactie. Anders komt het zo raar over.
Best leuk en aardig aanbod van Viaplay. Over de GP van Spanje een klacht ingediend bij het klachten compass en inderdaad krijg je gelijk antwoord. In dat antwoord krijg je een link naar hun chatroom en daar kun je dan weer eindeloos wachten. Hopeloos de klanten service. Voor mij is het einde verhaal aan het eind van het seizoen.
Als aanvulling nog het volgende, als je films of series bekijkt (beperkt aanbod) is er geen probleem, problemen zijn er tijdens de live-stream. En dat is dezelfde internet verbinding. De snelheid van mijn internet is dus altijd hetzelfde en toch zijn de live-stream de klachten brengers. Live-stream terugkijken geeft ook geen problemen. Dus afschuiven op de internetsnelheid is gewoon ongegrond. Mijn TV is ook een van de laatste 2021 uitgaves met de nieuwste updates.
ik heb vanaf het begin viaplay via Ziggo en mijn klachten gaan niet over de beeldkwaliteit. die is gewoon goed. wel eens dat het geluid niet helemaal singroon is bij een interview maar dat is ook alles.
ik heb vanaf het begin ongeveer probleemloos kunnen kijken en weet dat het bij een boel klagers het internet thuis het probleem is En dan Viaplay de schuld geven 🙈
Maar dit issue bestond niet echt bij Ziggo, terwijl ook daar mijn Next box gewoon via Wifi het signaal krijgt... nu extra betalen en ook nog eens uit gaan vogelen of je internetsignaal niet sterk genoeg is? Via Ziggo zenden ze het nog wel op kanaal 200 integraal uit, maar je kunt niet terugkijken helaas. Het komt er op neer dat je minder krijgt voor meer geld. Van mij mag Viaplee NL keihard falliet gaan en dat de rechten weer heel snel bij een NL provider terechtkomen! Vind het sowieso stupide dat de NL rechten aan een buitenlandse partij verkocht kunnen worden.
Dus je bent persoonlijk bij iedereen langs geweest of fantaseer je maar wat.
De hoeveelheid klachten zeggen genoeg, Zanting2. Jouw reactie ook, trouwens. Waar werk je morgen?
Waardeloos viaplay Je betaalt er 10 euri per maand en waardeloze beeld ook de films valt niet na te kijken
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!