Elektrische fietsen worden bij Amslod verkocht met ronkende teksten. De e-bikes worden gebouwd volgens "de hoogste fabricagenormen” en zijn getest onder “de extreemste omstandigheden”. Mocht er onverhoopt iets stukgaan, komt de monteur langs om de problemen op te lossen. Allemaal kosteloos onder de jarenlange garantie. Het klinkt bijna te mooi om waar te zijn, en dat blijkt ook zo te zijn.
Tientallen klanten melden zich bij Kassa vanwege hun ervaring met Amslod. Motoren, accu’s, bagagedragers, controllers en displays gaan kapot. Het is vervelend dat er vaker wat misgaat met hun elektrische fiets, geven de klanten aan. Maar hun bloed gaat echt koken als ze vertellen over de service van Amslod. Want als de problemen opgelost moeten worden, duurt dat vaak maanden. In één extreem geval moet een klant zelfs een klein jaar wachten op een nieuwe accu. Als Amslod zich tenminste houdt aan haar belofte om de accu in november te leveren.
Een greep uit de klachten van klanten over de service van Amslod laat het volgende zien: de fietsenzaak is slecht bereikbaar, reageert niet of laat op mails, monteurs gaan met de verkeerde onderdelen op pad en beloftes over levertijden of gewekte verwachtingen worden keer op keer niet waargemaakt.
In 2016 en 2017 heeft Kassa in verschillende Belbus-reportages al aandacht besteed aan klachten van Amslod-klanten. Deze lijken voor een deel overeen te komen met de huidige klachten. Mogelijk is er dus sprake van een structureel probleem bij de elektrische fietsenboer uit Meppel.
In 2019 2 fietsen gekocht met 3 jaar extra garantie (tegen betaling). Na 4 jaar, een jaar na de garantie, gaat de motor van één fiets kapot. De fiets heeft maar 2800 km gereden. Van een fiets aangeschaft voor € 2.800,00 mag je rechtswege een technische levensduur van 8 tot 12 jaar verwachten. Amslod wil niet tegemoet komen in de kosten van € 900,00. Je wordt ook herhaaldelijk afgescheept door een support medewerker. Misschien is het een idee als groep van gedupeerden Amslod voor de rechter te dagen? Ze hebben immers maling aan de wet!
Mijn klacht is het volgende.. Ik heb mijn fiets nu 6 maand en daar is ie in totaal 4 x al bij de maker geweest in die 6 maand en heb verschillende leen fietsen gehad en die waren beter dan mijn eigen fiets.. Mijn fiets hapert als ik boven de 24 km fiets dan zit ik stotterend op de fiets nu wordt er gezegd dat dat zo hoort.. Nou alle andere fietsen die ik had hadden hier geen last van en deze dus wel.. Als ik wind mee heb en fiets harder dan 24 km wat amper lukt stottert ie nog meer.. Ik ben er zo klaar mee we gaan het oplossen ben nu alles aan het inschakelen om dit probleem te verhelpen.. Ik heb een hoop geld betaald en ben afhankelijk van mijn fiets.. En de 1ste week was er nog niks aan de hand en na die week heb ik elke week aan de telefoon gezeten en gemaild ik heb alles nog bewaard met mijn klachten en amslod ziet het probleem niet in en wil mij niet verder helpen omdat er gezegd wordt onze monteurs zeggen dat ie goed is dus daar moet ik het mee doen.. Ik vindt dit echt heel slecht zo kan ik ook geld verdienen over de rug van anderen
Ze blijven nog steeds alles door schuiven heeft er iemand tips hoe ze de onderdelen die onder de garantie vallen dat ze die ook snel mogelijk vervangen
Ongelofelijk slecht bedrijf en zeer klantonvriendelijk als je ze al kan bereiken In 2018 e bike met middenmotor gekocht. Nu na 4 jaar motorbedrading volledig verteerd door warmte , kennelijk niet hittebestendig.Gevolg kortsluiting en motorcontroller à € 220.- kapot.Dit mag ik echt niet verwachten na 4 jaar.Amslod weigert garantie terwijl dat wettelijk zou moeten in het geval dat er een defect optreedt wat ik echt niet had hoeven verwachten Ik ben vast niet de enige die dit overkomt, maar monteurs van Amslod zullen het klant natuurlijk niet vertellen dat bar slechte chinese isolatie de oorzaak is van kapotte controllers. SCHANDE
ondertussen geruimne tijd in het bezit van 2 amslod fietsen maar 1 grote ellende. fiets van mijn vrouw kapot na 4 mnd en lang moeten wachten op reparatie ivm leveringsproblemen onderdelen. nu miojn fiets ook al 2 mnd kapot en geen lader te leveren. kan nog weken gaan duren. absoluut niet oplossings gericht handelen van amslod en je wordt gewoon afgescheept. oja kreeg bij de 1e kapotte fiets na lang zeuren een leenfiets en wat denk je>>>>>>> na 3 minuten was deze ook kapot DE A KWALITEIT VAN AMSLOD????? IK MOET HEM NOG TEGENKOMEN WANT TOT NU TOE MEER DAN WAARDELOOS
Heb voor mij en mijn vrouw 2 Amslot fietsen gekocht op 16 jan. 2019. Was er de eerste tijd goed over te spreken. Moest wel links en rechts wat bouten en moeren vast zetten die los trilden tijdens het fietsen. Maar gedurende de garantietijd begon de ellende. 2X een nieuwe display i.v.m. condensvorming in het display, wel netjes onder garantie door Amslot opgestuurd. 3X in de garantie periode een gebroken spaaknippel, door de monteur gerepareerd. 1X in het begin van het 2e jaar een servicebeurt door de Amslot monteur laten uitvoeren. Bij mijn vrouw haar fiets zelfs 2X begin 2e jaar en einde 2e jaar. Nu na 2,5 jaar beginnen de spaak problemen ook bij mijn vrouw op te treden (spaaknippel afgebroken). Nu heb ik 15 jaar als monteur en 15 jaar als service manager bij een witgoed importerend bedrijf gewerkt. Kan de werking en gang van zaken m.b.t. de service wel goed inschatten. Heb daarom tijdig in de garantietijd om een definitieve oplossing van mijn spaakprobleem gevraagd aan Amslot. Nu toen begonnen de problemen. wilden zelfs een nieuw achterwiel plaatsen (wel voor mijn kosten) of hele achterwiel opnieuw spaken en je raad het al, op mijn kosten. het bijzondere is dat daarmee de problemen niet mee opgelost zouden zijn. De problemen zitten n.l. in de spaaknippels die van messing zijn en te zwak. Nu gedurende de vakantie weer 3 spaaknippels afgebroken. Kon wilde en durfde niet verder te rijden. Amslot wil mij niet onder garantie helpen omdat ik “let op” geen service beurt door Amslot zou hebben laten uitvoeren. Wat beslist wel heb laten doen. Toen maar bij de eerste de beste fietsenmaker naar binnen gestapt en 20 spaaknippels van dezelfde maat gekocht kosten € 2,00 (Ja 2 Euro) band leeg gelaten en de 3 gebroken nippels vervangen. En Fietsen maar weer. Het is toch ongelooflijk dat Een bedrijf zich voor een dermate goedkope oplossing zo met allerlei bochten onder de garantie uit wil komen. Heb begrepen dat alle klachten door een consumententeam van dames worden behandeld vandaar ook de standaard antwoorden op vragen over reparatie en voornamelijk afwijzend. Mijn advies, zoals van zovelen hier voor , KOOP GEEN AMSLOT FIETS. (mischien als je zelf erg handig bent en de diverse Bafang onderdelen zelf bij AliExpres besteld anders ben je nog erg duur uit. Toon
Mijn vrouw en ik hebben allebei een Amslod fiets met middenmotor gekocht in oktober 2020. Een en al ellende. Al vele malen is de controller vervangen, bij één fiets is ook de motor vervangen. Maar het stopt maar niet, iedere keer weer foutmeldingen. Het is een zeer slecht product. Ze zijn bij Amslod niet is staat om een goede fiets te maken en te repareren. Bezint eer ge begint, koop NOOIT een Amslod fiets.
Mijn fiets gekocht in 2018 met 2 jaar garantie. Accu kapot in november 2019 . Nu dus bijna 1 jaar later nog niets gekregen en gehoord. Heb iedere maand gebeld en krijg als antwoord dat de fabriek ze niet meer maakt en ze zoeken naar een oplossing echt waardeloos. Maar een excuus zit er niet in. Want het ligt niet aan hun maar steeds aan een ander.Zit nu al 1 jaar met een fiets die het niet doet. Triest
Beste Kassa, Naar aanleiding van uw uitzending van 17 oktober jongstleden. Sinds januari 2019 heb ik een Amslod fiets. Het grootste probleem dat ik met Amslod heb is de service. Ik ga niet uitweiden over de hoeveelheid mails die ik gestuurd heb en de ellenlange en hoeveelheid lange telefoongesprekken (voordat je ze überhaupt aan de lijn hebt), die ik met hen heb gevoerd. Wie je daar ook spreekt, ze hebben allemaal begrip, maar wat ontbreekt is een klachten meldpunt en daadkracht van de mensen die daar werken, die een probleem niet oppakken en niet direct op gaan lossen. Hieronder mijn relaas. In het begin viel continue de accu uit. Er is 3 keer een monteur voor langsgeweest. Daarna ging hij naar terug naar de fabriek waar de fiets 4 weken lang geweest is. Na opnieuw gebeld te hebben (tussendoor ook al diverse keren) kreeg ik te horen dat hij al na een week klaar was. U begrijpt dat dit mijn bloed deed koken. Vervolgens had ik een display met vocht erin. Die kwam vrij snel. Ze vragen dan wel of je het er zelf op wil zetten, wat ik vreemd vind, zou een stukje service van de zaak moeten zijn naar mijn mening. Blij dat ik dat gedaan heb via een monteur (die overigens helemaal niet van hen zelf is, staat wel in de folder) want het display bevatte daarna opnieuw vocht. Dit duurde een half jaar eer het binnen was en gemonteerd werd, want daar moet dan ook weer iemand voor ingeschakeld worden en ik moest eerst een rekening van €175,- betalen. Tussentijds heb ik een ongelukje gehad en moest er een spatbord vervangen worden, die was er afgeschoten bij een ongeluk. Ik heb een half jaar lang door weer en wind met een ontbrekend voorspatbord moeten rijden. U begrijpt dat dit geen pretje is met heftige regenval of grote plassen. Toen men met een spatbord aankwam, wat meneer gewoon in de auto had liggen bleek dat deze niet compleet was. Daarna heb ik opnieuw contact gehad en heb ik er een maand op moeten wachten. Je zou verwachten dat als je aangeeft dat je de fiets veelvuldig gebruikt en er ook in zekere mate afhankelijk van bent ook meer actie zou ontketenen bij Amslod als je met een probleem komt en eer dat je iemand aan de telefoon hebt, maar niks van dit alles. Als je een nieuwe fiets wil hebben dan heb je direct iemand aan de telefoon, maar ook van daar uit wordt het probleem niet opgepakt. Ik hoop dat Amslod ooit nog eens excuses aanbied en met een flinke compensatie durft te komen. Bieneke
Een (elektrische)fiets is geen confectie artikel, maar moet worden “aangemeten”. Kopen op een webshop is vragen om problemen. Mooiste voorbeeld was wel de mevrouw die zittend op de fiets haat voeten niet aan de grond kon krijgen. Ga naar een fietsenhandel om de hoek.
Eind mei 2020 een nieuwe fiets gekocht met 3 jarig service contract de fiets heeft nog geen 2 weken goed gefunctioneerd, Problemen met controller en accu. Service ho maar. Be de fiets in september zowat 4 weken kwijt geweest voor reparatie. Heb in die weken zelf voor vervangend vervoer moeten zorgen.
Lijkt me verstandig dat Amslod iets aan betere klantvriendelijkheid doet. Slecht bereikbaar en dan nog wordt je met een kluitje in het riet gestuurd. Prima fiets ( voor mij althans) maar nazorg id voddebalen. Ik koop volgende keer zeker geen fiets meer bij Amslod. Een monteur die kans ziet om binnen 10 minuten 2 fietsen een service beurt te geven waar je dik voor betaalt deed voor mij de deur dicht.
Ook wij vanaf dag 1 problemen met de serservice. Verschillende malen gereageerd op FB ivm hun advertenties. Maar na elke keer reactie van hun gehad of ik apart wil reageren en dat gedaan en tot 3x toch geen reactie. Over de fietsen dik tevreden maar de after service huilen met de pet op.
Heb ook vaak gedacht, hoe Amslod en en meerdere van dat soort bedrijven, überhaupt de service kunnen verzorgen in het hele land, dat is niet mogelijk en dat blijkt dan ook wel! Daarom, ook al lijkt het nog zo aanlokkelijk zal ik nooit daarvoor kiezen en ga naar een plaatselijke dealer! Als er dán problemen zijn kun je die in goed overleg altijd oplossen!
Bedenk ook dat Amslod een monopolie positie heeft. Uw fiets inruilen bij een gemiddelde fietsmaker gaat u niet lukken. Hij zal niet meer geven als "oud ijzer" prijs omdat hij de fiets uiteindelijk niet kan "servicen" Dus eens met hans 515......Koop geen fiets bij Amslod daar ga je onzettend veel spijt van krijgen.
Onzin, Sinds 2016 eigenaar van 2 Amslod fietsen. Sinds dag 1 kommer en kwel. Het nare van het geheel is dat je compleet afhankelijk bent van dit waardeloze bedrijf. Een fietsenmaker kan weinig tot niets met de fiets omdat zij geen onderdelen hebben. Onze fietsen zijn nu bijna 4 jaar oud.....accu's zouden eerst vervangen kunnen worden voor 350 Euro....nu een "ombouw pakket" van 465 Euro.....
Ik heb ook een fiets bij amslod gekocht en ook alleen maar problemen ermee. Graag zou ik willen weten hoe ik in aanmerking kan komen voor de teruggave van geld of wat anders waar de Dhr Meppelink het over heeft gehad in de uitzending van afgelopen avond/
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!