Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Plus stopt met vrolijke plaatjes op snoep

08-07-2016
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
plus-logo.jpg
Vrolijke plaatjes en kinderlijke letters op zoete producten van eigen merk zijn verleden tijd bij supermarktketen Plus. Het bedrijf stopt per direct met het promoten van ongezonde voedingsmiddelen onder kinderen. Dat laat de organisatie vrijdag weten.
Kindermarketingelementen
,,Wij willen graag iedereen helpen om verantwoorde en gezondere keuzes te maken. Daarom plaatsen wij vanaf nu geen kindermarketingelementen meer op de verpakking van minder gezonde PLUS Huismerkproducten." Daarnaast gaat de supermarktketen gezondere producten aantrekkelijker maken voor kinderen en leveranciers aanmoedigen om ook hun verpakkingen aan te passen.
Reclame Code Commissie
In april werden zestien supermarkten en zeven voedselfabrikanten, waaronder Plus, door de Reclame Code Commissie op de vingers getikt vanwege het overtreden van de regels rond kindermarketing. ANP
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!