Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. In september is Kassa weer terug op tv!

Passagiers worden misleid bij vertraging

07-11-2016
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
vliegtuig_930x520
De helft van de Nederlandse luchtreizigers krijgt geen vergoeding bij vertragingen van meer dan drie uur, terwijl ze daar wel recht op hebben. Dat blijkt volgens De Telegraaf uit cijfers van organisaties als Reisrecht, Vluchtvertraagd en EUclaim, die samenwerken met de Consumentenbond.
Verschuilen achter 'onmacht'
Veel passagiers zouden zich laten afbluffen. Het Europese Hof van Justitie bepaalde dat operationale en technische problemen geen overmacht zijn, terwijl maatschappijen zich daar volgens krant toch achter proberen te verschuilen.
Inspectie doet niets
Het gaat volgens directeur Hendrik Noorderhaven van incassobureau EUclaim jaarlijks om 80.000 passagiers die onterecht niet worden gecompenseerd. ,,Er blijft 35 miljoen euro liggen. De luchtvaartinspectie doet er niets aan'', stelt hij.
Bron: De Telegraaf
Delen:

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor