Passagier krijgt vaker compensatie bij vertraging vlucht
07-08-2014
• leestijd 1 minuten
ARAG Flight Claim Service signaleert dat steeds meer claims bij vluchtvertraging uitbetaald worden conform wetgeving. Dat lukt steeds vaker zonder tussenkomst van de rechter. Niet alleen passagiers zijn hier bij gebaat, het is ook goed voor het imago van luchtvaartmaatschappijen. De luchtvaart ziet nut en noodzaak van het zorgvuldig omgaan met vertragingsclaims.
"Onze klanten, zijn tevens de klanten van luchtvaartmaatschappijen. Het is dan ook in ons beider belang dat passagiers naar tevredenheid gecompenseerd worden bij een vertraging", aldus Henk van Dam, manager ARAG Flight Claim Service. Passagiers kunnen online of via een app eenvoudig nagaan of zij recht hebben op compensatie bij een vluchtvertraging. Na het intoetsen van het vluchtnummer en de vluchtdatum geeft het systeem antwoord op de vraag of de passagier recht heeft op compensatie en zo ja wat de hoogte van het compensatiebedrag is. Naast het compensatiebedrag kunnen passagiers in aanmerking komen voor vergoeding van eventuele additionele kosten zoals maaltijden en overnachtingen. Duidelijkheid in slechts een paar klikken. De passagier kan ARAG Flight Claim Service vervolgens op basis van no-cure no -pay inzetten op de claim.