Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

NS op de vingers getikt over onduidelijkheid abonnementen

01-06-2016
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
ns trein 930 x 520
De informatie van de Nederlandse Spoorwegen (NS) voor consumenten over het opzeggen van abonnementen was onjuist of te vaag. Dat concludeert de Autoriteit Consument & Markt (ACM).
Klachten reizigers
De toezichthouder kreeg het afgelopen jaar klachten binnen over onder meer onduidelijkheid over de opzegtermijn van de abonnementen. Veel klanten dachten dat hun jaarabonnement automatisch met een jaar werd verlengd, maar dat mag helemaal niet. De NS hield sommige klanten bovendien aan een langere opzegtermijn dan de maximaal toegestane maand.
Ook voldeed de NS niet volledig aan de verplichting om bezoekers van zijn website te wijzen op het gebruik van cookies. In treinen liet de spoorwegmaatschappij soms na reizigers duidelijk te informeren over verplichte toeslagen.
De NS heeft alle punten inmiddels verbeterd. ANP

Meer over:

ns, acm, abonnementen
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor