Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Treinreizigers vaker op tijd door nieuwe dienstregeling NS

10-05-2017
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
Fallback image for card
De nieuwe dienstregeling van de NS die op 11 december werd ingevoerd begint langzaam effect te krijgen.Treinreizigers komen steeds vaker op tijd op hun bestemming. Dat blijkt uit de rapportage over het eerste kwartaal die de NS naar het ministerie van Infrastructuur en Milieu heeft gestuurd.
Vaker op tijd
In januari kwam 88,1 procent van de treinreizigers op tijd. In maart was dit aantal gestegen naar 92,2 procent. De punctualiteit over het eerste kwartaal ligt met een gemiddelde van 90,5 procent nog wel lager dan een jaar eerder. Toen was dat 92,7 procent.
Tevreden reizigers
Volgens NS zijn de passagiers ook steeds vaker tevreden. Uit klanttevredenheidsonderzoek blijkt dat het aantal tevreden reizigers steeg van 74,9 procent in januari naar 75,5 procent in maart. In het eerste kwartaal van 2016 gaf nog 73,8 procent van de reizigers de NS een 7 of hoger.
Meer zitplaatskans
Ook maken reizigers in maart steeds vaker kans op een zitplaats. Zo steeg de gemiddelde zitplaatskans met 93,3 procent in januari naar 95,1 procent in maart. Volgens de NS komt dit door het stapsgewijs invoeren van nieuwe sprinters. ANP
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Reacties (2)

lia snoeren
lia snoeren10 mei 2017 - 13:59

Kun je zien dat de hele trein op de randstad is gericht, vanuit Zeeland een ramp om in de randstad te komen, trein staat eindeloos stil in Roosendaal en de vertektijden zijn niet gunstig veranderd!Dus veel langer onderweg!

simon55
simon5510 mei 2017 - 12:43

Dan mag de Hr Rogier v Boxtel wel taart laten uitdelen in de trein

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!