Sfeerfoto van Kassa
Kassa
Kassa

Iedere zaterdag 19.05 uur op NPO1

Het consumentenplatform van BNNVARA met Vraag & Beantwoord, dossiers en het laatste nieuws. Bekijk actuele onderwerpen en uitzending gemist online!
Kassa

Netflix verhoogt abonnementsprijzen

7 okt 2021
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
1118 keer bekeken
  •  
Netflix televisie afstandsbediening

Nederlandse Netflix-abonnees gaan per direct meer betalen. Zo betalen abonnees met een Standaard-account 3 euro meer per maand en abonnees met Premium betalen 2 euro extra per maand. Het Basis-abonnement blijft gelijk. Dat meldt Netflix op hun site.

De abonnementen verschillen vooral in beeldkwaliteit. Een Standaard-abonnement heeft HD-kwaliteit terwijl Premium programma's in 4K geeft. Een Basis-abonnement heeft een minder hoge kwaliteit en kunnen meerdere mensen niet op één account. Dit kan wel bij Standaard en Premium.

Kosten

De totale kosten voor Basis-abonnees is 7,99 euro per maand, een Standaard-abonnement kost 13,99 euro en Premium wordt verhoogd tot 15,99 per maand.

De hogere prijzen gelden voor zowel nieuwe als bestaande klanten. Het is de eerste keer in vier jaar tijd dat Netflix de prijzen verhoogt. Volgens Netflix weerspiegelen de tarieven "de investeringen in nieuwe tv-series en films en de verbetering aan ons product". ANP

Praat mee

Heb je een vraag, suggestie of wil je gewoon iets kwijt? Dat kan hier. Lees onze spelregels.

avatar

Reacties (1)

Donuts
Donuts7 okt 2021 - 10:17

Hoezo 'per direct'? Volgens mij, en ook volgens Consuwijzer, hoort een prijsstijging minimaal 1 maand van tevoren te worden gemeld aan de abonnees. Ik heb geen mail ontvangen over deze prijsverhoging.

Uit Consuwijzer:
Wil de aanbieder uw abonnement wijzigen? Dan heeft de aanbieder de volgende verplichtingen:

1. Hij moet u een maand van te voren informeren over de wijziging.
2. Hij moet u zo veel mogelijk persoonlijk informeren over deze verandering. Bijvoorbeeld met een brief, e-mail of sms. Zet hij de verandering alleen in de krant? Dan is dat niet voldoende.
3. Is de verandering nadelig voor u? Dan moet hij u laten weten dat u zonder bijkomende kosten uw abonnement kunt opzeggen.
4. Hij moet u laten weten op welke wijze u kunt opzeggen.