Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Minder klachten over geboekte vakanties

06-02-2014
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
vakantie_strand_05.jpg
Reizigers zijn steeds vaker tevreden over hun geboekte vakanties. Het aantal klachten dat vakantiegangers jaarlijks indienen bij de Geschillencommissie Reizen is afgelopen jaar opnieuw sterk gedaald, meldde reisbrancheorganisatie ANVR donderdag.
'Slechts 476 klachten'
Van de 8 miljoen Nederlanders die ieder jaar een vakantie boeken bij een ANVR-reisonderneming zijn vorig jaar ‘slechts’ 476 klachten binnengekomen bij de Geschillencommissie Reizen. Daarvan is nog geen 25 procent geheel of gedeeltelijk gegrond verklaard. Tien jaar geleden werden nog zo'n 3000 klachten ingediend.
Positieve ontwikkeling
,,Alhoewel elke klacht er één te veel is, voor zowel de consument als voor de reisonderneming, zijn wij als brancheorganisatie blij met deze positieve ontwikkeling'', aldus directeur Frank Oostdam van de ANVR. De daling van het aantal klachten is volgens de organisatie maar voor een klein deel te verklaren uit de afname met 6,5 procent van het aantal geboekte pakketreizen afgelopen jaar. Het aantal klachten daalde met ruim 10 procent en het jaar ervoor zelfs met 26 procent. Deze trend is al jaren zichtbaar en de ANVR verwacht dat het aantal klachten nog verder zal afnemen. ANP
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!