Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Media Markt introduceert digitale prijskaartjes

07-02-2014
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
114 keer bekeken
  •  
logo-mediamarkt_01.jpg
De Media Markt gaat prijzen van producten digitaal presenteren. In alle 33 vestigingen komen elektronische prijskaartjes die dagelijks automatisch worden aangepast. Een woordvoerder bevestigt tegen Retailnews.nl dat Media Markt uit is op transparantie en het bieden van de laagste prijs.
Concurrentie
Media Markt baseert haar prijzen op basis van een vergelijking met 25 concurrerende elektronicawinkels. Met dit proactieve prijsbeleid en de digitale prijskaartjes hoopt Media Markt het vergelijken van prijzen uit handen nemen van de consument. In de toekomst wil de winkelketen ook gedurende de dag prijzen gaan veranderen. Op basis van de concurrentie kan de prijs zowel omlaag als omhoog worden bijgesteld.
'Dynamic pricing'
Tot op heden werden dynamische prijzen voornamelijk toegepast in webshops. Met behulp van digitale prijskaartjes zet die ontwikkeling zich nu ook door tot fysieke winkels. De Media Markt is een van de eerste retailers in Europa die het systeem gaat gebruiken. In de Verenigde Staten is het systeem voornamelijk bekend geworden door supermarktketen Safeway, die prijzen aanpast op basis van gegevens over de klant. Zo ver wil Media Markt volgens de woordvoerder niet gaan.  
Emerce.nl/Retailnews.nl
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!