Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

Marktaandeel huismerken blijft groeien

05-07-2011
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
supermarket_22.jpg
Huismerken zijn nog steeds erg populair in Nederlandse huishoudens. Het marktaandeel in 2010 is met 0,9 procent gestegen. In 2009 bedroeg het marktaandeel 26,1 procent. De omzet van huismerken van supermarkten bedroeg vorig jaar 7,5 miljard euro.
Binnenkort 30 procent marktaandeel
Het Private Label Manufacturers Association (PLMA) verwacht dat het marktaandeel binnenkort de 30 procent aantikt. De organisatie van huismerkfabrikanten PLMA heeft dit afgelopen week bekendgemaakt in haar jaarboek.
Ook in Europa meer gebruik van huismerk
Ook in andere Europese landen blijken huismerken het goed te doen.
In het Verenigd Koninkrijk, Portugal, Spanje, België en Zwitserland heeft het huismerk ongeveer 40 procent van het marktaandeel. In landen die in economisch zwaar weer verkeren zoals Portugal en Spanje kiest de consument het liefst voor een huismerk aangezien de prijzen lager zijn. Bron: PLMA
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor