Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

KPN schrapt ‘woekerrentes’ na klachten Consumentenbond

29-07-2016
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
kpn logo 930x520
KPN heeft verschillende aanbiedingen van van telefoonabonnementen in combinatie met een smartphone geschrapt, meldt technologiewebsite Tweakers . De Consumentenbond klaagde bij het telecombedrijf vanwege ‘woekerrentes’ op de abonnementen.
Massaclaim
KPN kreeg van ConsumentenClaim eerder dit jaar een massaclaim, omdat het telecombedrijf zogenaamde woekerrentes op de abonnementen met smartphone hanteerde. De rente op de smartphones mag niet hoger zijn dan veertien procent, maar dit overschreed KPN ruimschoots.
Aanpassingen
Na de sommatie heeft KPN enkele van de aanbiedingen op de site aangepast. Het telecombedrijf zei na de vorige aantijging dat het bezig is met de aanpassingen van de achterliggende systemen, maar dat de implementatie tijd kost.
Koop op afbetaling
Telefoons die samen met een abonnement verkocht worden, zijn via koop op afbetaling aangeschaft.  Bij de afbetalingsregeling hoort een rente die niet boven de veertien procent uitkomt, maximaal twaalf procent voor de aanbieder en twee procent voor wettelijke rente.
Bron: Tweakers.net
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!