'Klantenservice energiebedrijven ondermaats'
25-08-2014
• leestijd 1 minuten
De klantenservices van energiebedrijven presteren vaak ondermaats, blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond. Vragen van klanten worden soms helemaal niet beantwoord en de wachttijden zijn regelmatig lang. Ook de kwaliteit van de antwoorden laat te wensen over.
Geen kennis
Veel klantenservicemedewerkers hebben bijvoorbeeld weinig kaas gegeten van zonnepanelen. Een merendeel kan het verschil tussen terugleveren en salderen niet goed uitleggen bij de jaarlijkse berekening van het energieverbruik, aldus de Consumentenbond.
Onderzoek
De bond stelde 12 energiebedrijven per mail en telefonisch vragen over de kosten van een jaarcontract, overstappen, het verschil tussen netbeheerder en leverancier, zonnepanelen en de slimme meter. Van de 240 verstuurde mails werd 15 procent niet beantwoord. Slechts vier bedrijven gaven altijd antwoord.
ANP