Klanten zeer tevreden over hun supermarkt
09-06-2011
• leestijd 1 minuten
Consumenten zijn meer dan ooit te spreken over hun supermarkt. ,,De supermarktklant was nog nooit zo tevreden over de netheid in de winkels, de lage prijzen, de versafdelingen, de aanwezigheid van artikelen, de vriendelijkheid van het personeel en de wachtrijen voor de kassa'', aldus onderzoeksbureau GfK donderdag op basis van de uitkomsten van het Zomerrapport 2011 van GfK Panelservices en Foodmagazine.
Sinds 1996 wordt dit onderzocht en niet eerder kregen de supers zulke hoge waarderingscijfers. ,,Consumenten beoordelen hun eigen winkel gemiddeld met een 7,42.'' De winkels van Albert Heijn XL zijn voor de vijfde keer op rij verkozen tot de beste supermarktketen van Nederland. De winkels van Deen en Jan Linders bekleden respectievelijk de tweede en derde plek. Daarmee hebben ze Albert Heijn en Jumbo uit de top-3 gegooid. Jumbo is nu nummer vier, de winkels van Albert Heijn gingen van een tweede naar een zesde plek.
Deen en Superscoop zijn de sterkste stijgers, Hoogvliet buitelt maar liefst zeven plaatsen omlaag, C1000 en Lidl zijn middenmoters. De klanten van Aldi zijn het minst tevreden.
ANP